Gå til innhold

kollegaen min syk igjen!


Anbefalte innlegg

Skrevet

hun har akkurat begynt. Folk har ferie, og noen er sykemeldt, og noen jobber absolutt ikke ekstra.Også en uoppdekket stilling. Jeg er oppe i 135% denne mnd. Vanligvis jobber jeg 60%. I natt skulle jeg ha fri, men kollegaen min hadde visst reist fra den andre kollegaen sist natt fordi hun var syk(?) Da ble jeg ringt og spurt om jeg kunne jobbe. Sa ja, fordi jeg vet at det ikke er noe kult å være alene om natta. som regel da det skjer noe....

 

det som er er at jeg er nesten sikker på at det er fordi hun sliter med mannen sin hun ikke kom. Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke synes det er grunn nok til å bli hjemme. Nå sitter jeg her og prøver å finne måter å holde meg våken på. Har ikke barnevakt og guttungen er syk. Sliten ja.! Skal jobbbe 5 netter før jeg har fri igjen nå. ...Savner å ha tid og ork til sønnen min nå. Heldigvis kun 4 uker til ferie. 3 dager fri før det. Mon tro om jeg får fri????

 

Hadde jeg enda hatt kollegaer med litt høyere arbeidsmoral!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter du kollegaer som blir alene på jobb, foran dine egne behov og sønnen din?

Da er det vel heller moralen din jeg setter spørsmålstegn ved.

Om en kollega er syk og ikke minst hvorfor, er vel strengt tatt ikke ditt problem. Synes mere synd på henne som har kollegaer som setter spørsmålstegn til hennes fravær.

Skrevet

Om det er tungtveiende sosiale grunner til det (f.eks barn hjemme uten barnevakt) kan du nekte overtid.

Skrevet

kan det.......jeg er nå hjemme med han da:) så jeg prøver å gjøre alle til lags! det jeg mente var at jeg savner kvalitetstiden med sønnen min. Den har vi nemlig vanligvis masse av. Er som regel hjemme 5 dager i uka jeg. Så min moral for min sønn er ganske høy! Men akkurat nå er jeg sliten....

'

Hun skulle jobbe for meg for litt siden. Da kom hun heller ikke....... kranglet med mannen.

Når man gjør det fler ganger på kort tid så blir jeg sur. Da kunne vi hatt bedre tid til å få orden på vaktlistene. Evt leid inn folk fra helse nord eller Achima

 

Sønnen min har det bra han, men det er syke gamle mennesker der ute som trenger hjelp!

Skrevet

Jeg syns du skal prioritere deg og din sønn og lær deg at å si NEI ikker en skam. :)

 

Og så din kollegas problemer være hennes, ikke bytt vakter med henne om hun ikke kommer og ikke bry deg med hva hun driver med. Det kan jo sjefen gruble på istedet:)

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, jeg. Det er ikke barebare å si nei, man har jo samvittighet overfor både arbeidsgiver og kolleger også.

Tviler ikke på at du har rett når det gjelder din "syke" kollega, man får av og til en følelse angående sånne ting.

Du må uansett huske at den eneste som taper på at du er så oppofrende er deg selv og din familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...