Kondis som en murstein Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Som første grøten (tynn i flaske...) ?
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Vi har hatt mest suksess med maisgrøt. Men har fått beskjed om å ikke gi i flaske fordi babyen da blir tvunget til å spise grøten når den kanskej bare drikker fordi den egentlig er tørst, man skal skille mat og drikke likosm slik at babyen selv velger hva den vil ha/orker.
Kondis som en murstein Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2007 Skjønte ikke helt hva du mente, hehe... Jeg pumper på morgenen så hun får alltid flaske med mm på kvelden. Tenke da bare å tilsette et par teskjeer med grøtpulver i flasken sammen med morsmelken. Sånn at det blir som velling...
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Poenget er at hun sikkert vil ha melken slik hun er vandt med, den slukker jo tørsten også, men grøt er kun mat og hun vil kanskje ikke ha grøten, men kan ikke si nei til grøten uten og også si nei til morsmelken som hun vil ha når du blander dette og gir på flaske. Uff, vanskelig å forklare. Gir du grøt på skje kan hun velge å ikke spise den dersom hun ikke liker det eller er mett og samtidig drikke melken for seg selv utenom slik hun er vandt med, men putter du grøten på flaske kan hun ikke velge å ikke spise grøten. Var det mer forståelig?
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har bare brukt maisgrøt til nå, og den gikk ned på høykant fra første stund. Har gitt med skei, men ser ikke helt prøblemet med å gi på flaske... mm er jo både mat og drikke for de små, så det med å skille mellom mat og drikke forsto jeg ikke helt.
Kondis som en murstein Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2007 Skjønner ) Så egentlig er det bedre å lage en liten smaksporsjon med litt tykkere grøt som hun kan få med skje og gi flasken med bare melk også?
Kondis som en murstein Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2007 Men hun skal bare få det på kvelden nå til å begynne med og da er hun alltid sulte, hehe... Hva med velling da, det gis vel på flaske?
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 I hvertfall i følge HS her :-) Babyen må jo uansett lære seg å spise fra skje når den introduseres for mer og mer fast føde. Kan være lurt å gi litt mm først fordi det legger seg som et beskyttende lag over flimmerhårene i tarmene når du etterpå gir grøten slik at det er mindre risiko for at hun skal få vondt i magen av den nye maten :-) Etterhvert trenger du så klart ikke å gi mm først, men kan være lurt hver gang du introduserer ny mat i starten.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 vi har ikke flimmerhår i tarmene.
rødhette* Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Jeg skal ikke blande meg inn i diskusjonen her, det gidder jeg ikke. Men for å svare på spm ditt: Vi ga lillegutt kun maisgrøt, fordi jeg har hørt flere si at ungene dems ikke likte risgrøten. Den smaker visstnok som papp. Ellers er det hipp som happ hvilken du velger, forskjellen er smaken (og da selvfølgelig ingrediensen). Begge er glutenfrie. Så det er bare å prøve deg fram.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Det kommer nok an på hva babyen din vil ha, tror det går for det samme. Her har vesla hatt mye magevondt, vi startet med maisgrøt men hun fikk skikkelig vondt :-( Etter et par uker prøvde vi risgrøt og det elsker hun...kan såklart være tilfeldig men vi fortsetter med risgrøten.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 risgrøt er lettere for tarmene til nurkene våre.. men mange som ikke liker den, fordi den ikke smaker godt.. lillegutt har sakt nei takk nå. så må finne en annen.. når det gjelder å gi velling (grøt i flaske med melk) så er det ikke annbefalt, fordi barnet skal assosiere smaken av grøt, med noe som spises på skje, og ikke i flaske.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå