Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Mitt var 33cm på kontroll idag, og jm gav utrrykk for at jeg var ganske stor, og at babyen sikkert var over gj.snittet når den kom.... Noen andre som vil dele mål i uke 35 ?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Hei:) Jeg var 33cm i uke 33 og 36cm i uke 37:-) Men da blir jeg målt av tre forskjellige hele tiden (jm, lege, turnus...) og tviler på at de er så flinke til å "måle likt" hele veien... Altså de måler jo kun med et metermål som de legger over magen.... Fort gjort å misse eller plusse på en cm og tre spør du meg:-) Men her er det nok mammen som er litt stor, ikke gutten. Han er akkurat der han skal være. Symfysemålet tilsier ikke automatisk hvor stor babyen er. Om kurven er stabil og følger buen er det viktigeste. Jeg begynte høyt og slutter høyt. Kurven er jevn og fin over hele linja. Hva sier jm er over gj.snittet da? De sier jo så forskjellig.... Lykke til!
*Sweetheart* Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Min var 35 cm i uke 35. Jeg har ligget over denne øvre grønne noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Jeg var 33 cm i uke 32, så jeg ble sendt på ultralyd fordi de mente jeg var for stor, men alt var normalt. Men som dere sier, det er veldig ulikt hvordan de måler. Noen dytter hardt, med andre puster du vanlig, andre puster man helt ut, og noen igjen måler avstanden fra navlen og opp. Dessuten når de måler helt ned til symfysen, og jeg føler at magen min har ligget høyt i hele svangerskapet, da blir jo målet større også. Så jeg tror ikke man skal ta de målene så nøye, så lenge man vokser greit og føler seg fin. Skulle nok vært litt mere kontinuitet med hvordan og hvem som tok dette målet. Er nå i uke 35, men skal til kontroll på mandag, så får jeg se. Mistenker at jeg er minst 36 cm.
M&MH Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 min var på 31 cm i uke 35(som jeg er i nå). Husk at det er str på livmoren, og ikke på barnet ditt. Legen min sa til meg at så lenge det ikke går langt over eller under det grønne feltet, er det ingen grunn til bekymring:-D
22.12.2009 Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Jeg var 37 sist jeg var hos jm og da var jeg 32+5... stor baby så de vil sette meg i gang tidliger..... uuuh
~La luna~ Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 33,5cm i uke 35+2. JM poengterte at målene mine var forholdsvis store, til tross for at jeg er lita. Jeg har ligget over den røde streken hele tiden, men ikke over det grønn-skraverte feltet. Sambo var 5kg da han ble født, så er ltt redd jeg skal få en stooor baby.. Mange som skremmer meg m at d er arvelig osv, pluss at SF-målet ikke er lite. Selv var jeg 3030gr.. Så blir spennende å se..
Løvebakken Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 32 her, og jordmora meinte at han va normalt stor.
Caelyn Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Jøsses.. Jeg er 33+5 og hadde i går SF mål på 34 cm.. Fikk beskjed om at det var kjempeflott og bare bra. Har ikke sånn kjempediger mage og babyen ligger litt under gjennomsnittet på vekst. Antatt fødselsvekt til termin 3000-3300gram.
M&MH Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 som sagt tidligere, det er ikke str på babyen men str på livmor...ser ut som mange glemmer dette...
Caelyn Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Joda, men er såååå mange som maser om at SF målet er så høyt og er liivredde for en kjempebaby. Jeg har høyt SF mål, men liten baby.
M&MH Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 derfor jeg sier ifra at det ikke er babyen da:-P
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 høyt sf mål her også, men liten baby...
~La luna~ Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 er nok veldig individuelt dette også, som mye annet.. Men jordmoren min mener at målet kan si noe om babyens str. (til tross for at min forrige jm sa det motsatte... ) Men ja, d er str på livmoren som blir målt.. Rart de sier så mye forskjellig, men når JM gir uttrykk for at man ihvertfall ikke har en liten baby dersom man har høyt SF mål, gir d jo automatisk rom for ettertanke, ihvertfall for min del merker jeg. Har hatt vekstestimering på ul 2 ganger, der lå hun 11% over gj.snitt, men er vel ikke all verdens det..
Mammapudding Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 Mitt sf-mål var 32 cm i uke 35, det er rett på den røde streken:)
Raych Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 Mitt mål var 28cm i uke 34. Har ikke målt SF målet siden. Skal på ny kontroll på torsdag, og da er jeg i uke 38:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå