Gå til innhold

Tyrkia - Alanya.. Noen som har vær der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det der, stranda, mat, uteliv, priser osv..

Vi er en stor vennegjeng som planlegger ferie neste sommer, skal da leie et par leiligheter sammen i samme område - ikke chartertur.

Noen av oss har barn så plassen må liksom passe både for barnefamilier og for de som liker å "gå på byen".

Ser at det ikke er så dyrt å leie i Tyrkia, men holder vi ut 3-4 uker der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har vært der.. Synes d spørs hva man sammenligner med.. :)

For min del, reiser jeg ikke tilbake. Men d er rimelige priser der, fine strender og var bra uteliv. Vet ikke om jeg ville vært der mer enn 2 uker.. Vi synes det ble litt kjedelig.. Til tross for utflukter og en del kultur. Mye nordmenn,svensker og dansker, og de innfødte som solgte på markedene snakket både norsk og svensk.. så ble litt flesktur til sverige følelse for min del.. Men om man er mange, så kanskje d hjelper på! Vi pleier å feriere i Brasil, så kanskje derfor jeg ble skuffet..

Men, det blir hva man gjør det til også. Kjenner mange som synes d er kjempe fint der, for all del :) Spørs litt hva man er ute etter, og hva slags interesser man har.

Skrevet

Jeg drar ikke tilbake! Nesten alle jeg vet om som drar dit blir dårlige-det ble vi åsså..vi var der to uker og lå isenga en av de ukene..

Kjedelig plass å være på i 3-4 uker..

De er utrolig masete der, får aldri gå i fred..Men det er billig der da!

Ville heller kosta på litt dyrere flybillett å dratt til Thailand for eksempel, ut til de kjente øyene-der kan man leve enda billigere-bungalow på stranda for 40 kr natta, mye bedre mat, mye finere, hyggeligere folk, mye finere ting å kjøpe, osv osv..

Skrevet

Men er det ikke regntid i thailand på sommeren? Har vært inne på tanken..

Skrevet

mamma og de har vært litt over alt i tyrka: alanya, ichmeler, marmaris... De to sistnevnte var visst de beste... Reiser man til tyrkia må en også være klar over folkeslaget som er der.. de ER pågående! Jeg og sambo likte ikke det, så er smak og behag.. Men for å si det sånn, lettere når det er flere som reiser sammen etter det jeg har forstått.

Veldig billig både mat, utflukter osv. Mamma mf (12 stk) fikk forhandlet seg til båttur for 40 kr personen hele dagen. Mat og drikke inkludert. Var visst HELT fantastisk. Dette var i alanya.

Grunnen til at veldig mange blir dårlig er at varmen slår seg på magen i følge flere reise ledere som jeg har snakket med. Dette skjedde med sambo i fjord når vi var i kemer.

Juli/August er VARMT...

Skrevet

Hmm, der sa du noe...jeg husker ikke helt når det var..

Du kan jo ringe et reisebyrå å spørre..

Men hvis dere bestemmer dere for å dra dit en gang, vil jeg anbefale koh tao-det er den fineste plass på jord, spør du meg..ikke så mye turister heller..

Lykke til!

ps:hva med kroatia? billig, bra uteliv, varmt og god mat?

Skrevet

jeg anbefaler Brasil, Fortaleza eller Natal, fra 1.juli er det helt herlig :D

Dyr flybillett, men kjempebillig å leve der, og all verdens av muligheter!!

Vi har hus der, og vært der noen mnd hvert år, og alltid like spennende og artig :D Min bror er der nå, skal være i 7 uker, og de har hatt ca 35grader og sol stort sett hver dag fra 3.juli :D PLUSS, at d er karneval 26.juli eller noe, som er verdt å få med seg:) Dagens reklame :P

Jo, regntid i Thailand, så ikke de beste mndene å dra dit på mai/jun/juli tror jeg.

Skrevet

3- 4 uker i Tyrkia høres fryktelig mye ut, tror det blir litt - eh - kjedelig å være der så lenge. Hvis bor i Alanya, så er det fint både for barnefamilier og de uten barn. I selve byen er det et stort fint utendørs badeanlegg som garantert vil være populært for barna, hvis de ønsker avveksling fra strandlivet.

Ang.priser, så er jeg ikke helt enig med de andre som synes det er rimelig i Tyrkia. Var der i fjor sommer, og synes ikke det var så kjempebillig der.

Skrevet

Var i Alanya en uke, og det var nok.

Koste oss i sola, og det var derfor vi dro, men selve byen var kjedelig synes jeg.

Bare skandinaver der omtrent, og pågående tyrkere som hadde lært seg en del svensk....

Er heller ikke enig i at det var så billig.... Typisk turiststed, så da skrur de opp prisene. En god del billigere i andre tyrkiske byer der det er lagt litt mer til rette for lokalbefolkningen.

Skrevet

Jeg har vært der to ganger, men siste gangen var i 1998, så det har nok skjedd mye der siden dengang. Det jeg husker derfra, var at det var varmt, men de har utrooooooolig mye god mat der. Tyrkia har et veldig bra kjøkken. Kan bli slitsomt med barn der. Stranden ( Kleopatra) er ikke så langgrunn, og hvis det er litt bølger, er det nesten umulig for barn å bade der. Tror det finnes en strand til der, men der har jeg ikke vært. Ellers har jeg vært i Bodrum, og der var det et litt mer rolig tempo. Mer barnevennlig strender. Men, jeg kunne nesten dra til tyrkia bare for maten sin skyld jeg da..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...