Gå til innhold

Noen strikkekyndige her???? Hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å strikker en genser. Bakstykket og forstykket skal strikkes hver for seg. Har nå kommet opp til der det skal begynne å felles til skulder/erme. Men skal felle 3 og 4 masker i HVER side av pinnen. Er jo greit i begynnelsen på pinnen, men hvordan gjør jeg det på slutten av pinnen???? Blir jo rart med samme felling som jeg bruker i begynnelsen når jeg skal begynne på neste pinne da. Blir jo igjen en maske ytterst og et hull før de neste maskene..... Skjønner ikke noe jeg, he he. Håper noen kan hjelpe meg så jeg kommer meg videre. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg skulle felle tre innen for en kantmaske ville jeg ha strikket sammen de siste seks, to og to.

Skrevet

Det hørtes jo egentlig ganske logisk ut da. Lurt og gjøre det i begynnelsen av pinnen også da sikkert så det blir likt?

Skrevet

jupp... Håper du ikke må gjøre omigjen da!

Skrevet

Er det slik du pleier å felle hvis du strikker så er det sikkert slik.

Skrevet

Lenger opp på bakstykket skal det felles 5 masker i begynnelsen og slutten på pinnen. Blir det riktig å gjøre det slik da, eller blir det små huller mellom de maskene som er strikket sammen to og to??

Skrevet

Dytter den litt opp jeg. Går bra og strikke to og to sammen når bare 2 eller 3 masker skal strikkes sammen, men blir det riktig å gjøre det når 5 masker skal felles også??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...