Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Du får nok ikke denne mnd. Ihvertfall ikke jeg. Dener jo alltid for føregående mnd. Og de fleste kommunale barnehager betaler man ikke for i juli. I tillegg søker man kun for 1 år av gangen. Så du må sende inn nye papirer i august. Og da vil di i september få utbetaling for august.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Det er ikke stønad til barnetilsyn i juli. De aller fleste barnehager/dagmammaer har en betalingsfri mnd, og som oftest er det juli. Dermed får man heller ikke stønaden da. Men må rette litt på Mama-and-the-sunshine-kid: Stønaden går fra august til juni, og man får utbetalt i august om man søker innen fristen. Og for de fleste kommuner er fristen en gang i løpet av juli, før 1 august. Dersom man har fått innvilget stønad til barnetilsyn tidligere å man ikke søke på nytt, men man må levere ny dokumentasjon på tilsynsutgifter. Jeg ville tatt en tlf til NAV og hørt når fristen i din kommune er, så slipper du å gå hele august også uten støtten.
Tomine is my star Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Jenta mi skal bynne i b.hage i slutten av august..når må jeg søke på denne stønaden?
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Oida.... er det søknadsfrist på dette????....shitt det visste ikke jeg!!....Og jeg var på NAV igår for å snakke med de,og fikk søknadsblankett osv, men noe søknadsfrist nevnte de ikke!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 hvem har rett på barnetilsyn? må man være i jobb for å få d?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Man må enten være i jobb, være student eller være aktiv arbeidssøker.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 her i min bydel er det ikke søknads frist.. man må bare søke når man får første innbetalingsslipp.. ivertfall det nav har opplyst til meg
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Neida, man kan søke når som helst! MEN for å få utbetaling i august må man ha søkt innen en viss dato, noe som sier seg selv, tar jo faktisk litt tid å gå gjennom alle søknader. Så altså om man skal søke for første gang søker man når som hels, og får deretter stønaden vanligvis mnd etter pga behandlingstid. Men siden det er så mange som fornyer søknaden i juli/august så har de fleste en søknadsfrist for den mnd, for å kunne komme gjennom søknadsbunken. Beklager at jeg formulerte meg litt feil. Og for å få stønad må man være under utdanning, i jobb eller aktiv arbeidssøker. Spesielle regler kommer inn om man er ufør eller kronisk syk. Og stønaden gis både om man har barnet i park, SFO, barnehage, svart/hvit dagmamma. Men dette må dokumenteres med kontrakt, avtale eller bekreftelse.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 ahaaa....daså=) hehe... ble litt smånervøs du:P
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Det står lenger opp at man må være i jobb el. student el. en ting til for å få barnetilsyn støtte. Men i noen tilfeller betaler barnefaren sin del. altså hvis moren har utg. på la oss si, 2500 kr mnd, så betaler faren %-vis av dette beløpet. begge foreldrene deler på utg. Så i hvilke tilfeller støtter nav, og i hvilke tilfeller deler foreldrene, eller er det sånn at at nav støtter morens del av tilsynsutg. Jeg har spurt flere ganger det samme, men har ennå ikke fått et ordentlig forklaring på forskjellen.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Nav støtter i alle tilfeller der bostedsforeldren jobber, studerer eller er tilmeldt arbeidskontoret som reell arbeidssøkende. Når det gjelder jobb og studier må man ha en minsteprosent, men husker ikke noe tall, for å få dekket 100% plass i barnehage ol. De tilfeller der mor og far deler er snakk om når den som har barnet ikke har krav på stønad til barnetilsyn, feks ved for lav studieprosent, veldig lite jobb, ingen jobb overhodet osv., eller når de har barnet 50/50.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 hun på nav sa utbetaling var 20 og måtte ha papirene en ukes tid før den datoen. det rekker ikke jeg, begynner rundt den 20. og får da etterbetalt i september..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 "dytter for å få Harry Potter-innlegget ned"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå