Mammaja 120107 Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Mitt siste var helt pyton, men hadde ikke noen av de vanlige grunnene for å ta det rolig (bekkenløsning, svangerskapsforgiftning mm). Jeg var bare vanvittig sliten, kvalm og trøtt. I ettertid ser jeg at jeg bare burde ha fått en sykmelding og lagt meg under dyna i 9 måneder.
m@rie82 Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 sv.sk nr 1 var det BESTE I VERDEN!!!!! ingen plager, bare sunn og godt humør. følte meg i toppform, både psykisk og fysisk. sv.sk nr 2 var veldig fint, det også. men hadde ca en uke med kvalme, litt stress innimellom, litt bekkensmerter og MYE halsbrann på slutten, + en del vann i kroppen. men det var verst ETTER fødselen... da fikk jeg blodpropp... men jeg føler ikke at jeg kan klage... det er folk som har hatt det myyyye verre enn meg!
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Grusomt,, jeg var fryktelig trøtt helt fra dag en, måtte sove hvertfall 2 ganger om dagen. Etter et par mnd startet også den grusomme kvalmen og svangerskapskløen, trodde jeg skulel bli gaaal av å klø og jeg klarte ikke gå inn i mabutikker eller inn på kjøkkenet fra jeg var 2 mnd på vei til jeg var 5 mnd på vei ca fordi jeg syntes det luktet så margarin og da kastet jeg opp hehe.. ca 4.5 mnd på vei begynte bekkenløsningen og jeg var sengeliggende i rundt 2 uker, lå bae å vrei meg i smerte og gråååt, ble litt bedre sånn at jeg kunen fungere, men det var fryktelig vondt. Hadde også veldig lav blodprosent i svangerskapet så jeg var veldig plaget med migrene anfall og svimmelhet. Å guuuud jeg gruer meg til å gå gravid igjen :(
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Har hatt 2 drømmesvangerskap. Litt halsbrann med førstemann, men ikke så mye at jeg så det som veldig plagsomt, tok vel 3 stk tabletter for halsbrann i løpet av svangerskapet. Har vært friskere og raskere enn noen gang i svangerskapene.
På vei igjen <3 Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Nr 1: Fantastisk! Spydde tre ganger i hele svangerskapet. Fødselen startet av seg selv i uke 32, men ble stoppet. Gutten ble født i uke 42. Nr 2: Kvalme, spying, angst, for mye fostervann, bilyd i hjertet.. Tror jeg/babyen hadde ALT som kan fåes.. Hun ble født i uke 37 med haste ks. Nr 3: Kvalme spying, angst og helt utslitt. Hadde da to andre på 1 år og 4 år å ta meg av. Jeg var så sliten at jeg orket ingenting! Hun ble født i uke 38 med haste ks.
Nicita73 Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Bortsett fra at jeg var trøtt, hadde bekkenløsning og sinnsykt kløe i bena natterstid,syntes jeg det var en flott opplevelse å gå gravid:)
Kondis som en murstein Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Ikke noe særlig... Begynte greit bortsett fra kvalme og lavt blodtrykk. Kynnerne kom tidlig og i uke 28 ble de til premature rier. 2 innleggelser og 10 uker med bed-rest og +25kg...
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Det begynte pent med kvalme i 8 uker, sykemelding og hvile. Blei fryktelig trøtt i tillegg og dette holdt seg gjennom hele svangerskapet. jeg sov fra jeg kon hjem fra jobb til det var kveldsmat og så gikk jeg rett tilbake til senga, he he. På slutten fikk jeg litt vann i beina også og mye nedpress og kynnere. Sov ikke mellom mai og september. så det ordet som oppsummerer meg da var SLITEN. Men jeg pressa meg selv til å gå tur 3 ganger i uka og til å prøve å vær litt i aktivitet. Pressa i meg mat 4 ganger daglig selv om jeg bare ville sove.
*Rutletutt* Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Første svsk. var pyton de første 14 ukene...hadde ekstrem svangerskapskvalme og kastet opp 24/7...ble innlagt i uke 6 da jeg hadde gått ned 8 kg på 14 dager... Etter det begynte jeg å blø....var veldig stressende og ekkelt - fikk påvist streptokokk b-inf og fikk heldigvis behandling. Bortsett fra lavt bt og magesår de siste mnd var jeg i god form og hadde det bra - gikk masse turer og skrev masteroppgaven min ferdig rett før termin:o) Dette svsk. har vært pyton fra begynnelse til slutt (er ikke helt slutt enda, men...) Begynte med ekstrem kvalme i uke 5. Kastet opp 24/7 de første 15 ukene. Kvalmen har fortsatt etter det også, men ikke fullt like ille - kommer og går. Fikk påvist bekkenløsning i uke 15 og den har bare blitt verre og verre...har nå 6 dager igjen til termin og klarer så vidt å gå( Har hatt (og har) masse kynnere siden uke 20 og er generelt veldig sliten og trett - MYE tyngre denne gangen enn sist altså( Gikk fem dager over termin sist...men har vært utålmodig i noen uker allrede...vil ha henne ut NÅ! ;o/ Første svsk var jeg sm de første fire mnd pga kvalmen og blødningene og de to siste mnd pga lavt bt (gikk på skolen da, men jobbet ikke ved siden av). Denne gangen har jeg vært 100% sm fra uke 5-15, 60% sm fra uke 15-25, 80% sm fra uke 25-30 og 100% siden det....ikke noe kjekt:o(
Mille** Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Med nr 1 sluttet jeg nesten å sove fra jeg var rundt 10 uker på vei, var en del kvalm i starten, fikk masse vann i kroppen, spiste alt for mye og ble feit, fikk svangerskapskløe og de siste ukene presset ungen sånn på høyre nyre at de måtte sette igang fødselen 12 dager før termin. Det var så grusomt vondt! Hele det fæle svangerkskapet ble avsluttet med en grusom fødsel. Var sykemeldt fra uke 12, 100 %. Med nr 2 sluttet jeg også nesten å sove fra ca uke 8-10, hadde en blødning i uke 6, men det gikk bra. Ellers var jeg lite plaget, men pga nesten ingen søvn var jeg sykemeldt fra uke 11-12 ca og ut svangerskapet. Jenta lå i seteleie og de forsøkte å snu henne 2 ganger (det var jævlig vondt), uten hell. Dagen før jeg skulle ta keisersnitt snudde hun seg selv. Fødte 6 dager på overtid, en fantastisk fin, men intens fødsel. )
Mammasin Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Grusomt i begynnelsen, nydelig i midten, tungt på slutten. Fælt etter fødsel. Ekstrem lykke tre uker etter fødsel. Snakk om å være i hormonellforandring!! ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Første var helt topp frem til uke 28. Da begynte jeg med premature rier og svangerskapsforgiftning Andre avangerskap var er slit fra ende til annen. Katet opp i 5mnd, fikk bekkelåsning tidlig, la på meg mer, varm og svett og jævlig (fjor sommer ) og så fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 36
mam <3 Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 Fint fram til rundt uke 36, da begynte babyen å presse på lederen mellom nyre og urinblære og jeg måtte sette inn et kateter *grøss*. Etter det var jeg blaget med smerter, maserier og UVI i to uker før jeg fødte i uke 38. Men hadde fryktelig halsbrann døgnet rundt fra uke 20, våknet minst 3 gangerper natt av halsbrann.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 Forjævlig.. smertehelvete fra uke 8 til siste dag!!!!
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 Mitt første var tungt, men greit nok - siden jeg kunne bare tenke på meg selv. Mitt andre og nåværende er rett og slett skrekkelig fra dag en. Glad jeg snart ser slutten på det - og jeg skal aldri være gravid igjen!!!
Twig Skrevet 21. juli 2007 #17 Skrevet 21. juli 2007 Tungt i grunn jeg fikk høyt bt og kjempehovne bein fra uke 22, så jeg var på 2 kontroller i uken bl.a. Lå innlagt 2 ganger på sykehus pga dette..
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #18 Skrevet 21. juli 2007 Egentlig var svangerskapet ok nok. Ikke så ille plaget med kvalme og andre "vanlige" plager heldigvis. Derimot var det slitsomt å måtte være sengeliggende. Jeg lå på sykehuset fom uke 21 - 33. Det var slitsomt, ikke minst for psyken (lå med bena opp og hode ned pga truende prematur fødsel) Hadde veldig bekkenløsning og kunne ikke gå mer enn noen få meter selv på slutten av svangerskapet (når de endelig lot meg komme ut av sengen...) fordi jeg hadde mistet veldig mye muskler av å være sengeliggende + lagt på meg ganske så mange kilo + bekkenløsning...... Til gjengjeld fikk jeg en kjempefin fødsel, og verdens beste gave når alt var over )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå