Gå til innhold

SF-mål vs. størrelse på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i morgen og de siste ukene har SF-målet mitt økt veldig. I går var det kommet over det grønne skraverte feltet, og jordmor sa at det ser ut til at det "er mye baby inni magen din".

Blir jo litt engstelig nå for å bli gående lang tid over termin og måtte føde en gigantbaby!

Hva er deres erfaringer vedr. SF-mål og størrelse på baby? Får man automatisk en stor unge dersom man har høyt SF-mål? Håper ikke det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har høyt sf-mål, men på UL viste det seg at det var en liten baby i magen min. Så det trenger ikke stemme nei. Jeg har normalt med fostervann også, så det er bare magen som er stor. (er vanligvis tynn, så det er lett å se at magen vokser...)

Ut i fra sf-mål skal jeg visstnok få en baby på over 4 kg. nesten 5.

På UL viste det seg derimot at han blir ca 3000g ved termin.

Skrevet

jeg har hatt sf mål som har vært over den røde streken, og i uke 25 var jeg på 3d... men det var en liten baby som var inni magen min:) spesialisten sa at hna trodde han kom til å være en 3000 eller noe i den duren når han blir født...

så tror ikke sf målet har så mye å si nei...

Skrevet

Jeg har hatt sf mål som har ligget helt i øverkanten på den grønne skraverte feltet hele svangerskapet, men babyen i magen er mindre enn gjennomsnittet... så her er det mye fostervann som er årsaken tror jeg!

Skrevet

Glemmer alle at dette er str på livmoren og ikke babyen eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...