Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg leser alle steder at man skal begynne med en teskje, og så øke til to osv. Men, man mener da en teskje grøtpulver, ikke sant? Det blir jo flere skjeer blandet grøt. Begynte plutselig å tenke på det, og ble litt bekymret for at jeg har proppa i gutten min altfor mye grøt...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Nei, man skal gi dem en t-skje ferdig blandet grøt den første gangen. Så det er ferdig blandet man prater om ja:)
010307+180209 Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 På grøtpakken står det en ts pulver men... skal ikke si noe sikkert jeg, lurer egentlig litt på dette jeg også.
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 vi begynte med 30ml mm og 1/2 ts grøtpulver i starten. Så økte vi gradvis både mm-mengden og pulvermengden, til vi til slutt nådde full porsjon etter noen uker.
Mammasin Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Det menes ett par t-skjeer ferdig blandet grøt. Men så lenge det har gått bra og lillen ikke viser tegn til ubehag går det nok greit. Jeg ga en kvart banan første gangen...og fikk vite senere at det kan gi vondt mage og var altfor mye..men vesla spiste og var fornøyd hun:-)
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Jeg gav også flere skjeer grøt første gang. Gutten slukte jo den første skjea og gapte etter mer... Så jeg klarte ikke å nekte han mer, hehe. Så det ble vel 3-4 skjeer. Økte gaske raskt, og han har ikke hatt noe prøblemer med magen. Så d med en t-skje er nok mest for å være på den sikre siden. Er ikke sånn at de MÅ få vondt i magen av mer...
En liten mamma Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Det står en teskje grøtpulver på pakke, dette har vi fulgt. Har økt med en teskje pulver pr dag, idag skal ho få tre skjeer. Det blir vel omtrent 12-15 skjeer grøt. Ho elsker det!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Jeg også tenkte på det i starten, men kom frem til at det er en ts grøtpulver. Du velger jo selv hvor tynn den skal være, og da hvor mange ts ferdig grøt det blir.
Mammasin Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Hmm..det er jo sant. Har nok trodd feil jeg!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå