Gå til innhold

Angående misshandling av dyr.. Hvor går grensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo som har en hund..

Denna hunden ligger i kjelleren på ett lite rom i sitt eget piss å drit om vinteren.. Når våren kommer tas dn ut å ligger ute i all slags vær til d bynn å bli minus grader..

Eieren går tur me dn om dagen, så dn får litt mosjon da..

Andre naboer har meldt de til dyrebeskyttelsen før, å de har kun fått advasler etter advasler..

Men kor langt skal det gå før nåkka skjer? eller skjer det noe i det hele tatt?

De har to kattunger oxo nu, å de bor på ett kott inne i huset..

De er aldri ute..

Hvorfor gjør ikke dyrebeskyttelsen mer?

Nån som vet va nummeret til de er?

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre vanskelig å få dyrebeskyttelsen til å gjøre noen drastiske vedtak....Men det skader jo absolutt ikke å ta kontakt med de!

Om hunden må ligge i sitt eget piss og dritt så klassifiserer det absolutt til dyremishandling, at den må stå ute når det ikke er vinter kommer litt mer an på, hunden skal ha tilgang til ly for vær og vind i det minste.

Personlig så lurer jeg veldig på hvorfor enkelte mennesker gidder å skaffe seg dyr i det hele tatt(hvorfor gidde å anskaffe når de ikke har til hensikt å ta vare på de!)

Skrevet

Sånne personer skulle ikke fått hatt dyr!!!!!!!

Jeg blir så sint og frustrert av sånn. Skjønner ikke hva de skal med dyr når de behandler de sånn...

Det bor faktisk noen inni disse skinnene da. noen med følelser og behov.

Sånne personer skulle vært buret inne!!

Skrevet

Sant så sant...

Skjønne d heller ikke..

Hunden har ingen skjul eller ly..

I steikanes sol ligg dn der å pese, oxo kommer eieren ut å hell ei bøtte vann over dn for å kjøle dn ned..

D e så vilt å sitte her på andre sia av gjerde å bare se på.. Helt tragisk for d stakkars vesnet..

Skrevet

off, nei.. herregud så grusomt...

er det noen flere tegn til misshandling? for det er absolutt misshandling...

er den undervektig i tillegg?

ville nok ringt politiet og jeg. ringt dem, og forklart situasjonene, og høre med dem og hvordan få dyrevernet til å gjøre noe..

ville og mast ekstra på dyrevernet. eventuelt om du får tatt bilder av elendigheter, og dratt ned dit og vist dem sikkelig...

du må bare stå på, så hunden får kommet seg vekk...

nummeret vet jeg desverre ikke, for er jo forskjellig fra sted til sted tror jeg. men om ikke annet har vel politiet det, ville nok blandet inn dem og.=P

det gjorde jeg engang. var ikke dyremisshandling men en nabo som truet med å fange og drepe kattene som gikk i hagen hans... ikke helt det samme, men prater du med riktig politifolk så får du nok hjelp til å gå fram

Skrevet

Politiet har oxo vært i bildet, men extremt lite som blir gjort..

Vi bor forresten på en liten plass.

Trudde dn va dø i mårrest, for dn bare lå der på plen å rørte sæ ikke.. Reagerte ikke på lyda eller nåkka..

Dn e gammel da, så dn stryk nok me snart.. Får æ håpe for dn sin del..

Skrevet

Å fy f..., jeg blir så provosert.. Du er nødt til å ringe politiet!

Bare det å gå ut å helle en bøtte med vann over bikkja sier litt..Å bli helt vann på blir for de fleste hunder oppfattet som straff, så det er jo helt feil!

Vær så snill å ring politiet..

ps:bra at du tar tak i det!

Skrevet

stakkars dyr! at sånne folk ikke blir tatt fra dyra sine det skjønner jeg ikke.

vi skulle hatt sånn dyrepoliti her i norge oxo som de har i usa osv.

dyrebeskyttelsen er vel redde for hva som kan skje hvis de griper inn, sånne folk burde ikke ha fått jobbe der..!

selv er jeg veldig dramatisk når det gjelder dyr. spesielt nå når jeg er gravid. kan ikke slå ihjel en flue før jeg nesten begynner å grine lixom, hehe.. litt teit..

men jeg syns du bør ringe politiet å si hva som skjer. tenk å ligge i sin egen avføring så lenge!!!

AT DET GÅR AN!!!

Skrevet

Ja d e forferdelig..

Men koffer gjør dæm ikke mer for dyran? Dæ har jo følelsa dæm oxo..

Skrevet

Tror det er mattilsynet som må kontaktes. Dette høres jo grusomt ut!!

Skrevet

Koffer mattilsynet? Tenke mat æ da..

Men ka dæm gjør??

Skrevet

Mattilsynet har et overordnet ansvar for dyrs helse og dyrs velferd i Norge. Dyrehelsen ivaretas gjennom regelverk som omhandler alt fra innførsel og utførsel til beredskap og bekjempelse av dyresykdommer. Den etiske siden av dyreholdet, som skal sikre at ikke dyr lider unødvendig, er forankret i dyrevernloven

tatt fra sidene deres, mattilsynet.no

Skrevet

Ja, mattilsynet er ingen dum ide..

De tok jo ansvar i den episoden der de fant ei dame i frysern og huset var full av katter!!

Skrevet

Okey, kansje æ skulle prøve d da..

Takk :o)

Skrevet

kjenner jeg blir kvalm... er ikke akseptabelt i det hele tatt.. hos meg er det ingen grense. sånn behandling av dyr skal ikke forekomme.. folk som har dyr bør spørre seg selv om dem selv ville likt å bli behandlet på den måten.. åååå møkka folk. sorry men jeg elsker dyr så jeg klarer ikke tanken på at dem har det vondt en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...