Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg legges inn neste uke. Bor langt unna så jeg har ikke vært der og lurer veldig på hvordan ting er på rommene. Har lest at det er plass for far å sove på rommet. Stemmer dette? Gjelder dette også observasjonsposten? (regner jeg blir liggende der først siden jeg kommer før jeg føder) Og disse dataskjermene med internett som det står at de har. Kan man koble til sin egen bærbar på internett i steden? Har forstått det slik at det er sånn touch screen som er litt håpløs å skrive på. Noe annet fra avdelingen som dere vil fortelle så blir jeg kjempeglad.
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Jeg lå på observasjonsposten to døgn før jeg fødte. Både her og på rommene på barsel er det sovesofa for pappa'n. Dataskjermene har touch-screen, men det ligger et tastatur i garderobeskapet som du kobler til skjermen Det er også mulig å bruke bærbar pc, men jeg anbefaler for din egen del å bare holde deg til det som er der. Enklere rett og slett. Men kanskje hvis gubben skal være med at en laptop med mulighet for å se en dvdfilm eller noe kan være grei, hvis det blir mye venting? Gubben min savna det i hvert fall. Og husk: en av knappene på skjermen fungerer som "snor". Jeg oppdaget det først etter det plutselig kom en sykepleier inn på rommet da jeg trodde jeg slo av skjermen... det var nemlig knappen for tilkalling, ikke av-knappen, hehehe Ellers: - på barsel har du eget bad på rommet. På obsposten er det to og to rom som deler bad. STORT bad. - ikke nål for å ringe etter hjelp, det er kjempekoselige folk som jobber der, veldig flinke stort sett. - gubben din må betale for å bo der, koster ca 300kr pr natt inkl frokost (på avdelingen). Resten av maten må han betale selv. Men det er en ganske grei kantine/kafé i 1.etg på kvinne&barn-senteret. - få med deg barseltimen, det er veldig kjekt. Fysio-timen er også grei å få med seg. - føderommene er STORE og fine. Rolig belyning, veldig avslappende rom. Noe helt annet enn på gamle st.olav, der jeg fødte eldstejenta
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 ååå tusen takk for svar :-)) Sitter her å er smånervøs for fødsel og igangsetting + det å være langt hjemmenifra (må reise 20 mil og har en på 2 fra før som må bli her hos bestemor) Det med å ha med en film eller noe var ingen dum ide. Men kan jo håpe at ting går så fort at jeg slipper å vente så lenge, men slikt vet man jo aldri... Har født på gamle avd tidligere og kan ikke akuratt si at det var hjemmekoselig nei.. og det tristeste var at samboern min måtte sove på hotellet. Og jeg trengte egentlig virkelig å ha han hos meg så dette er ihvertfall en STOR forbedring. og det håper jeg badene er også.. for på gamleavd holdt jeg på å krepere når de ikke engang var doringer på do.. grøss...
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Da har du en HELT annen opplevelse i vente ja! Jeg måtte forresten også reise langt... derfor er jeg kjempeglad for at jeg var inne til kontroll 2. januar og ble lagt inn på obs istedet for å bli sendt hjem (turen tar 2 1/2 - 3 timer med bil, hvis man treffer akkurat på ferga). 4. januar ble jeg mamma for andre gang ps: hvis det ikke er komplikasjoner av noen grad, får dere ligge på pasienthotellet, der er det en egen etasje kun for barsel. Der er det dobbelseng til dere, og fantastisk god hotellmat
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har diabetes så ungen blir nok lagt på intensivavd etterpå. Men det vet jeg at denne gang så slipper jeg å ha ungen i et annen bygg langt unna. Har fått beskjed om at det bare er å ta heisen ned noen etg. Så derfor blir det nok ikke hotell på oss, men det du forteller er nok hotell for meg :-)
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 må ungen på intensiv bare fordi du har diabetes?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 jepp, de aller fleste unger som fødes av mødre med diabetes får lavt blodsukker etterpå og må følges opp og må få melk med noe sukkerblanding + glukose intravenøst. Vet det varierer hvor lang tid det tar.. Vet om diabetikere dette har tatt knapt et døgn, men for min del tok det 11 dager sist.. (men han var prematur og det vil ikke denne bli og det er også litt betydning. Så jeg regner med at ting går raskere nå)
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Okei, trodde bare at dere fikk ligge på barsel uansett. Men anyways - du (dere) kommer til å få det kjempeflott Bare spør om det er noe mer du lurer på. Ps: det er en barnepleier der som jeg og alle jeg har snakket med har dårlige erfaringer med. Hvis du sender meg en pm kan jeg gi deg navnet hennes, så du er obs hvis hun blir satt opp på din fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå