Pinny og lillegutt Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg bare lurte på om noen her kunne hjulpet meg litt angående baby klær. Får ikke så mye hjelp fra folka her hjemme De bare ååå-er seg og næææ-er seg.. og ja.. så jeg spørr her! Hva bruker de mest av, body eller sparkebukse? Hva sover de i? Hvor mange sokker bør man kjøpe til en nyfødt? Hvor mange luer? Og er det noe forskjell på luene? Bruker guttene strømpebukser også? Og hvor mange bør man ha? Bruker de sko? Dette er hva jeg kom på i farta.. Og to utenom kles-tema.. sover babyer med pute? Og vet noen om hvor det går ann å få kjøpt en billig sånn "kurv" som man bare legger i sprinkelsengen, som de bruker i starten? litt mange spørsmål, men håper noen tar seg tid til å hjelpe en stakkars førstegangs mamma
pandabjørn Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 min gutt brukte både body og sparkebukse...de må jo han noe under sparkebuksa hvis det er uten ermer de sover i nattpysj min brukte ikke så mye sokker siden vi hadde mange sparkebukser mf/føtter i holder kanskje med 2-3 luer 1 tykk og kanskje to høstluer ja gutter bruker strømpebukser tror Sander har 5 stk jeg min gutt brukte ikke så mye sko før han nesten var 1år og kunne stå selv.. min gutt sover med pute, men det er delte meninger om...
3 skatter ute:) Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 bodyer brukes mest sover i pysj, greit med bein p i starten syns vi sokker ramler av, men må ha da:) 3-4 par kansdkje, hadde de under strømpebuksa sist 2 luer kanskje, så man kan vaske, finnes tynne og tykke, snøring er veldig greit gutter har vel strømpebukse de og- tror jeg, har 2 jenter sko- nei, pene sokker holder pute trenger de ikke, skal de ha, så sånn veldig lita kurv kan jeg ikke svare på, men vognbaggen kan jo brukes til formålet den også
HulaHula Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Brukte mye bodyer til mine, sparkebuksene syns æ dæm vokste fra så fort.. Har bestandig kjøpt for mye av alt, men sokker er godt å ha.. Kjøpte bestandig i litt forskjellige str.. Luer er oxo kjekt å ha litt av, pga gulpinga.. Fort gjort å gulpe ut en lue når de ligger.. Det er mange forskjellige luer, syns de luene som står elite på er best tilpassa de små.. De du får på H&M, cubus og lindex er ikke så tilpassa de små, nån e for stor me øran, andre for trang osv.. Men d e jo en smaks sak d oxo.. Har en gutt å bruke strømpebukser på han.. Enten hvite eller de me typiske gutte farger.. Strømpebukser me striper og mye motiv på er som oftes litt trange.. Har hatt en 6-8 strømpe bukser å velge i.. Godt å ha , da dæm fort kan ha uhell me bleiene.. Sko er vel ikke så nøye me før de går, men for pynt å morro kan du jo bruke d.. Brukte ikke pute til nån av mine før de blei ett år.. Nån svar da, håpe d hjalp ) Lykke til )
Raych Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Både body og sparkebukse. Det er jo ikke ben på bodyen, og ikke armer på sparkebuksa:) Vi synes i grunnen det var mer praktisk med strømpebukse utenpå bodyen eller sånn "joggebukse" med litt høyt liv som man kan dra litt oppover ryggen og magen. Jenta vår sov enten i body (hun er født i juli og det var rundt 30 grader hele den første halvannen måneden i hennes liv). Etterhvert ble det nattdrakt med ben, så hun ikke sparket av seg sokkene om natten. Mer praktisk med strømpebukse, men hvis det er varmt kan body og sokker ofte være mer enn nok. Sokker er uansett godt til de små da de ofte har dårlig blodsirkulasjon i hender og føtter når de er helt små. Vi hadde vel en 2-3 luer i tynn bomull til å begynne med. Ja, guttene bruker også strømpebukse. Vi hadde ca 5-6 strømpebukser i litt ulike farger. De bruker ikke sko. Babyer skal IKKE ha sko før de begynner å gå. Føttene skal få utvikle seg selv og de skal helst gå minst mulig med sko når de begynner å gå også. Det beste er å starte med noen myke skinn- eller stoffsko når de begynner å gå. Babyer skal ikke ha pute. Vi brukte bare klut under hodet til jenta vår. Det kan jo komme litt gulp:)
Pinny og lillegutt Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2007 Takk for alle svarene! Da blir det babytøy shopping i morgen
rosa og en blå Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 eg brukte mest bare body og stømbebukse.. syns det virka deiligst å sove i og leke i osv.. so har masse stømpebukser. + at de bæsjer ofte gjennom så du må skifte body og strømpebuskse noen ganger i løpet av en dag har ikke så mye sokker siden eg liker strømpebukse. men har sokker\ullester utenpå når de skal sove ute\trilletur ol. 4-5 par? sover i body og pysjamas (om natta) brukte en tynn lue om natta (vinter og 11 grader på soverom) ellers et par luer etter årstidene er ikke forskjell på kjønn (mener eg da) nei ikke sko før de beg å leke ute:)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 vi bruker mest bodyer..bodyer er et must!!! hehe marcus har sovet i pysj siden han ble født...en god vane,da vet han at han skal sove når han får på seg pysjen,da er det natta sokker er fint,gjerne mange luer er også fint,ha en del å velge i og i forskjellige str,da hodet vokser raskt. strømpebukse er fint å ha om vinteren men også om sommeren da man bare kan bruke den som en bukse..trenger ikke så mange,4-5 kanskje.. sko bruker de ikke før de kan gå..men gjerne tøfler som kan varme beina.. sover ikke med pute,
Pinny og lillegutt Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2007 Heh.. dette kan høres teit ut.. Men åssen ser en baby pysj ut egentlig? Jeg trodde liksom sparkebukse var pysj før.. hehe.. ja..*kremt* Men det er det jo ikke ^^
rosa og en blå Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 det ser du fort i butikken.. bere spør ette pysjamas.. dei e soooo søte i pysjamas.. elska å ha på den
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 ja det er liksom en sånn sparkebukse opplegg,liksom en hel "dress" om du skjønner.. man ser jo på det om det er en pysj,om det er tekst på med sweet dreams osv.
rosa og en blå Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 det er lettere støff.. romsligere ogso
Pinny og lillegutt Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. juli 2007 Okey Da vet jeg det også..Takk! Lærer noe nytt hver dag gitt ^^
prøvekluten+3små Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 en pysj er jo en nattdrakt:o) som regel en hel drakt med knapping forran..se på hm..kjøpte utrolig søte små pysj'er der i går med katter på) videre vil jeg råde deg til å ha MANGE bodyer..og da særlig om du får en unge som gulper mye..jeg hadde sikkert 30 bodys i str 50 og 56 til min nr to jeg..han gulpa i eininga,så vaskemaskina gikk uten stans,og jeg har ikke tall på hvor mange ganger den første mnd at pappan var ute og kjøpte nød-bodyer *fnise* siden vi starta med 8 liksom..
rosa og en blå Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 vi me brukte enormt med bodyer. det var pga tørr hud da:( noe annet eg kom på du kan kjøpe er ei "strikka jakke" el noe litt varmere å ha utapå bodyen vis det er kjølig i stua. el en rask biltur til butikken og det ikke er så kaldt ute:)
Pinny og lillegutt Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 20. juli 2007 Oi såpass! Får hamstre skikkelig jeg da ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå