Gå til innhold

Jeg klikker snart!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har ungene til samboer snart vert her i 2 uker. Jeg blir behandlet som en hushjelp for di. Vasker klærne deres, lager middag, tar oppvsaken pluss husarbeidet. Hva gjør faren dems?? Sitter på pcen hele dagen å ikke gjør en dritt. Ikke går han ut med di heller, nei for jeg er nødt å være med....skjønner ikke vitsen med d. Alt er vist bare stress med barna hans. Han steller til og med ikke lille jenta, d er meg som pusser tennene å gre håret hennes. En sjeldent gang han gjør d er for jeg har masset så mye på han at han må gjør d. Ikke vet han hva leggetider er heller. Di springer oppe hele kveldene å om dagene er d diseny som står på tven hele dagen.Vi bor bare i en liten kjellerleilighet så der er ingen plass for meg å gjemme meg heller. Når jeg sier i dag at jeg tar meg en tur ut for jeg må ha noe luft får jeg beskjed om å komme hjem kl 15.00 for å lage middag ellers trenger jeg ikke å komme hjem....hallllllooooooooo?? Lurer litt på hva som feiler han. Jeg

er bare så sint i dag...Har vel glemt å nevne at jeg sitter her høygravid å venter barnet når som helst. Begynner å lure på hvorfor jeg ble gravid med han. En ting er sikkert vis vi en gang går ifra hverandre så kommer han aldri til å ha barnet fast i helgene da jeg vet hvor slapp han er med di. Han er ikke direkte stygg med barna men bryr seg heller ikke. Lurer på om jeg skal fortelle biomor hvordan tilstanden i hjemmet er her??

Får dårlig samvittighet også når barna bare sitter her inne å kjeder seg å føler ansvar for at di skal ha det kjekt når di er her på ferie, men det er vel ikke mitt ansvar?

off, dette ble langt å sutrete...måtte bare få ut noen tanker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI det er absolutt ikke ditt ansvar. Gi blaffen i alt som har med de ungene å gjøre, la ham ta seg av de selv. Dropp feks å vaske klærne deres etc. Si klart i fra til ham at så lenge han ikke er interressert i å hjelpe til med fellesbarn, så gidder i allfall ikke du å hjelpe til med andres barn.Hvis ikke det hjelper, hadde jeg vurdert sterkt å droppe ham.

Skrevet

Det som feiler ham er at han har null respekt for deg, og innbiller seg at alle barn i huset, og huslige sysler, er din jobb siden du er kvinnen. Så lenge du fortsetter å gjøre jobben, fortsetter han å tro at han kan behandle deg som en slave. Å flytte ut nå er trolig den beste løsningen, hvis det ikke er et alternativ må du holde på at du krever respekt, at du har tatt altfor mye på deg av hans ansvar for hans barn, og at han nå må ta ansvaret for alt de trenger helt alene en stund, f.eks 4 mnd, og så får dere diskutere etter den perioden, hvor det blir synlig for ham hvilke tjenester du faktisk har gjort ham, hvor mye du er villig til å ta på deg igjen og hva han må gjøre selv.

Skrevet

Og for all del, ikke finn deg i at han truer deg med at hvis du ikke kommer hjem for å lage middag når det passer ham, trenger du ikke komme hjem. Hvis det er mulig for deg å flytte ut, så si at du gjør det om han prøver seg med en slik behandling igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...