Knøttefrøken Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 jeg slet før graviditetet min med prolaps i ryggen. Dette har alltid vært i perioder, også etter at jeg ble gravid. Jeg har gått til kiropraktor for behandling og dette har hjulpet det, for all del, men jeg må jo betale 370 kr gangen. og hvis jeg har en dårlig periode så sier det seg selv at det blir veldig dyrt. Hva slags behandling har dere andre? og hvor mye koster dette? Er det annen type behandling jeg kan få nå som jeg er gravid som det er en slags støtteordning på? Eller noen som har noen andre effektive behandlingsmetoder? Takker for alle svar....
Serial mom Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Betaler 370 kroner hos kiropraktoren hver gang???? Det hørtes grådig mye ut,tror jeg har betalt rundt 250,om jeg ikke husker feil(hadde en runde i fjor høst,så jeg husker ikke helt,men det var ikke så mye som du må gi!) Bytt kiropraktor! Du kan jo prøve å finne en manuellterapeut eller en osteopat(begge er utdanna fysioterapeuter og har flere års ekstra videreutd.),mulig du kan få det dekka mtp graviditeten. Sånn utenom behandling er det lurt å være litt i bevegelse,gå rolige turere i ulent terreng,trene litt og unngå å sitte for lenge(det er en skikkelig rygg-killer!),bruke gode sko.... Sikkert ting du gjør uansett,men slenger det bare med her likevel!
Knøttefrøken Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2007 ja, jeg trener vanligvis 3-4 ganger i uka(har blitt til ca 2 ganger nå som jeg er gravid), i tillegg til at jeg går tur med bikkja hver dag også. har en stillesittende kontorjobb, men passer på å bevege meg mest mulig her og. Hva slags behandling får man hos fysioterapaut? hva gjør de med deg liksom?
Serial mom Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Vet du,jeg har større tro på kiropraktor enn fysioterapi ved ryggproblematikk(enda jeg selv har fysio.utd.),så i det minste må det være en manuellterapeut,sånn at de kan manipulere noen av leddene dine. En fysio vil mest bare rugge litt på deg,massere,vise deg øvelser o.l,og det synes jeg ikke er effektivt nok, Fysio vil vel være gratis for deg nå,men jeg tror ikke du vil merke den store forskjellen,og du vil måtte ha mange behandlinger. Kontorjobben din er nok ikke kjempefin for ryggen din,men kanskje du kan få en hev-og senkbar pult,slik at du noen ganger kan stå og jobbe litt?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Men har du henvisning fra lege?
Knøttefrøken Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2007 hvordan da mener du? henvisning fra legen til hva da? trenger ikke henvisning for å gå til kiropraktor hvertfall..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Nei, du trenger ikke henvisning, men får du henvisning fra lege til å gå til kiropraktor blir det kostende 250,- istede for 370.. Så det vil du spare en hel masse på. Det var i allefall slik da jeg gikk til kiropraktor for 1 og 1/2 år siden. For folketrygden eller hva det nå heter betaler mellomlegget, så du betaler bare 250,- i skranken hos kiropraktoren.
Knøttefrøken Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2007 det er bare de 14 første behandlingene (i løpet av ett år) som du får støttet. da betaler man 300 (hvertfall der jeg går), men siden jeg har brukt opp de 14 gangene med "støtte" så må jeg betale full pris...
twoboys & a girl Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Går til fysioterapaut, betaler 210 kr pr gang. Han knar og knekker (au) og jeg har øvelser som jeg trener på. Blir ikke helt bra, men holder det ved like. Kiro ville ikke gå inn på ryggen min, redd for å ødelegge mere.
KristineH79 Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Ikke for å skremme men ei veninne av meg som slet m ryggen (de fant ik ut hva d var) hun gikk i nesten et år hos kiropraktor og ble ik bedre! Så fikk hun tips om naprapat og der fikk hun beskjed om at d kiro hadde gjort og sagt hun skulle gjøre var helt feil for henne og holdt henne "dårlig" hele d året... 3 ganger hos naprapat og hu var nesten bra igjenn og kunne beg å jobbe igjenn! Har man prøvd en ting lenge og d ik funker kan man jo prøve andre alternativer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå