Gå til innhold

Du/dere som bor i Frankrike!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er her på ferie nå.. og har et spm.

Igår gikk vi tom for velling, men fant "cereal" i butikken... kjøpte en sånn. Er jo sukker i - men men. Så står det at man blander med en spesiell type melk, som jeg også så i butikken. Vi har bare gitt ham vanlig melk, hva er forskjellen? Gir du cereal til ditt barn?

Og hvordan ser en typisk meny for en ett-to åring ut i Frankrike?

Vi skal bo her litt i vår også så jeg er nyskjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare en 8-mnding så langt så jeg er ikke kjent med produkter for eldre barn, men jeg har merket at det er forskjellig her enn i Norge. F.eks. får ikke barn grøt her, i hvert fall får man ikke kjøpt det i butikken, så jeg lager den selv. Velling er jeg ikke helt sikker på hva er, jeg trodde det var veldig tynn grøt. For babyer fins det en type pulver som man blander i melka(mme da) for å gjøre den tykkere og mer mettende, det er sikkert noe a la det du har funnet men for større barn. De har egne melketyper de gir til barn etter at de slutter med mme, og disse vet jeg ingenting om.

Jeg svarer her mest for å dytte opp så kankje noen andre som vet mer kan svare. :)

Skrevet

Jeg har aldri gitt cereal til mitt barn. Rett og slett fordi at det er sukker og du maa vel ha det i flaske (?). Hva med Holle gröt? Vet de har litt forskjellig paa helsekostbutikker.

Jeg ga han vanlig melk fra 1 aarsalder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...