Gå til innhold

Bekymret

♡Minimus nr2♡ høygravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 14 nå og er så bekymret over at babyen skal være død. De fleste symptomene mine er borte. har vært på 2 ul tidligere og sett hjertet slå. har så lyst å få det konstatert med en ul at alt er bra inni der. noen i samme situasjon ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei.

er det noe spesielt som gjør deg bekymret??

mange mister de vanlige symptomene som kvalme,ømme pupper osv..etter noen uker for så at de kan komme tilbake igjen..

alt er sikkert i sin skjønneste orden,så lenge du ikke har hatt blødninger eller store magesmerter da.

slapp av og nyt graviditeten.snart kan du sikkert kjenne den lille rører på seg også.

lykke til.

Skrevet

Hei, jeg er samme båt jeg. Er 13+ 6 og føler meg slett ikke gravid hver dag. Ikke vokser magen, ikke kjenner jeg livmordsmerte, brystene er store men ikke ømme, brystvorta er som den pleier. Men noen dager kjenner jeg litt uvelhet/småkvalme. Det er ennå 3 uker til UL og jeg har bare bestem meg for å ikke tenke på dette. Hadde en psykisk knekk for 2 ukers siden hvor jeg følte at dette er galt, den lever ikke osv. Men må bare smøre meg med tålmodighet og tenke at det går nok sikker bra og gjør det ikke er det ikke noe jeg har gjort eller kan gjøre med det... Det er svært tungt, men må bare koble ut frykten for at noe skal være galt. Ønsker denne babyen så mye og det ville være så vondt om noe er galt, men må jo bare vente. Tenkte å lytte etter hjerte hos jordmor om 2 uker.

Skrevet

Som regel får man ikke mage så tidlig :-) Fikk litt jeg, men det var mest luft, hehe..

Symptomene kom og gikk hele tiden her, og synes de gjør det fortsatt, men som regel går det bra.

Dersom dere er så bekymret ville jeg tatt en telefon til legen og forklart, det er ikke bra å bekymre seg heller!

Det går også ann å bestille ultralyd privat, selv om det koster litt.. (Men er verdt det da..)

Mest sannsynlig er alt i orden, men det er greit å få roet ned hodet :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg er også et godt eksempel...

Det er i bunn og grunn ikke rart jeg uroer meg da, for jeg har hatt en MA før, og har blødd flere ganger allerede i dette svangerskapet.

Dette er også prøverørsbarn, der det ble klaff på 6.forsøket.

Men jeg har vært til 3 UL, senest 11+0, og knøttet sprellet som bare det i magen min. (er 12+3 i dag)

Men enda kan jeg ha øyeblikk/dager der jeg blir livredd for at knøttet ikke lever lengre. Jeg har innsett at det kommer til å være slik i store deler av svangerskapet, for det er ikke så lett å skru av en bryter når man har hatt slike opplevelser...

Det blir nok lettere desto lengre ut man kommer i svangerskapet, iallefall håper jeg det!

Skrevet

Jeg har det på samme måte selv. Har også mistet en gang. Jeg har bestilt ul privat jeg nå. Var inne på ul for fire uker siden, men den var så rask fordi de bare tok meg imot mellom to andre på sykehuset. Legen sa bare "her skal det være et hjerte et sted" også tok han bare stillbilde for å måle hvor langt jeg var på vei. Vil derfor bruke litt penger for å få det undersøkt ordentlig nå. Skal dit på mandag og er da i uke 12. Jeg tenker: Hvordan vet jeg at alt er som det skal? Ikke spes ømme bryst lenger, ikke kvalm lenger, bare fettmage (hehe!) og finner ikke noe spesielt hardt over skambenet når jeg ligger, bare litt når jeg står. Vet at symptomer kommer og går, men jeg betaler heller litt for å kunne nyte sommerferien med sambo i august. Skal på ordinær ul 30.august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...