Gå til innhold

Hva hadde dere gjort ( babys sovestilling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 5 mnd og 1 uke liker å ligge litt over på siden når han sovner på kvelden... Ligger og vrir seg litt før hans sovner og trykker nesa opp i sprinkelbeskytteren og teppet jeg har rulla og laget en liten kant av ved hodeenden.... Har laget denne kanten fordi han som sagt elsker å trykke nesa helt oppi noe.............

det kan vel ikke gjøre noe om han ikke ligger flatt på ryggen når han er blitt over 5 mnd??........... Han snur seg lett fra rygg til mage og har gjort det lenge og han er vel sterk nok til å endre stilling eller skrike hvis han ikke ligger bra eller ikke får puste??

Meg og bøllegutta!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge luftveiene hans ikke er blokkert hadde jeg nok latt han få det som han vil...

oppdaget her om dagen at dattern snudde seg fra rygg til mage ved ca 3-4 mnder og da snudde jeg henne ikke alltid til bake på natten..

mine unger har alltid hatt et lite teppe liggende inntil kjaken når de skulle sove, det har roet de ned og minste(2 år) har fremdeles "teppet" sitt..

et ullteppe bestemor strikket til nr 2, sover med det, og går gjerne og koser med det hele dagen, hvis hun får lov...

Skrevet

Ja for jeg tenker liksom at denne stillingen hanlegger seg i og det å dytte nesa mot noe er hans måte å finne roen på..... da syns jeg det blir feilå bruke sele eller pose i senga f.eks som mange gjør........

Igår kveld prøvde jeg å legge han flatt på ryggen igjen etter at han hadde sovnet med det resultat at han våknet selvfølgelig så det gidder jeg ikke igjen hehe : ))

Skrevet

Min gutt sov mye på siden helt fra han var nyfødt.

Grunnen til at de er redde for sideleie er fordi de kan velte over på magen og ikke snu seg tilbake. Når han kan rulle fra mage til rygg behøver du iallefall ikke bekymre deg.

Skrevet

Jeg hadde ikke bekymret meg.

Skrevet

Jenta mi på 5 uker sover mye på siden hun. Velter ikke over på magen, heller over på ryggen egentlig...

Hadde heller ikke bekymret meg hvis jeg var deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...