jente08&jente2010<3 Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 men en venninne av meg fortalte at man kunne få kjøpt sånn pergo greier på nettet, sånn jeg skjønte det så er det sånne tabletter eller noe, som gjør at man får eggeløsning... er ikke dette litt uforsvarlig? burde det ikke være en lege som skriver ut disse? eller? for meg spiller det ingen rolle, ble gravid på 1 forsøk:) men syns dette hørtes skummelt ut..men det er kansje ikke det?
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Hørtes ikke bra ut! Har selv gått på pergo etter lang tids prøving og masse utdredning hos gyn. Men skulle ikke forundre meg. Vil man, tror jeg man kan få tak i hva som helst et eller annet sted. Det som er skummelt er vel at pergo kan "fucke" opp mer enn de hjelper om man ikke bruker de riktig....
Serial mom Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Du får kjøpt det på nett ja,www.lillepille eller noe sånt,tror jeg det heter. Min personlige mening er at om legen nekter å skrive det ut til deg,så bør du ikke ta det heller,det er en grunn til at det er reseptbelagt her i landet! Gjør venninna di en tjeneste å be henne være forsiktig,man skal ikke leke med hormoner,det kan ende ganske kjipt,mtp syklus og sånn,som Heiaar sier!
Duo-yoghurt Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 hei hei... Jeg er venninna til tonje med spire i magen. Og det var jeg som fortalte henne om at det er mulig å skaffe pergo på nettet.. MEN...det betyr jo selvfølgelig ikke at jeg er dum nok til å kjøpe meg det. jeg er i min 2. pp og tror ikke jeg har behov for noe pergo enda. Eneste typen min som sa at jeg måtte kjøpe pergo og helle i meg hele eska, for han vil bli pappa fort... og det var det jeg fortalte til Tonje:) Ha en flott dag
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Det er visst mulig å kjøpe andre og mye sterkere ting en pergo. Ting som ikke skrives ut i det heletatt i Norge. Norge har strengere regler enn de fleste land på sånt, og det synes jeg er kjempe bra. Men de som vil ha tak i, får tak i. Sånn er det vel med det meste dessverre.
Serial mom Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Godt det da:-) Mange som faller for fristelsen,desverre! Håper det ikke tar så lang tid for deg å bli gravid da,det er tungt å måtte slite for det,har erfart det selv!(uten pergo!) Om du har stabil syklus og vet du har eggløsning,så kan ikke pergo gjøre noe mer uansett! Lykke til!
*1+1=2 små* Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 mye som er respetbelagt her i landet, som IKKE er så farlig som folk skal ha det til...noe som heter Zovirax f.eks får du reseptfritt i Sverige og tyskland. Samme gjelder noen hodepinetabletter... Men å kjøpe noe som er såpass graverende er nok litt skumelt uten at en lege har godkjent det!!!! Ville ALDRI gått på p-piller som ikke jeg har fått bekrefta at er ok å bruke. hadde aldri kjøpt sånnt på nettet jeg jaffal
Serial mom Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Zovirax tror jeg ikke du må ha resept til lengre,faktisk. dvs,muligens,men nå kan man kjøpe antix,og det er samme greia:-)
jente08&jente2010<3 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2007 ja..jeg ble iallefall litt sjokkert over dette.. syns bare det er sykt...sånne tabletter kan jo ødelegge mye... man får håpe folk er opplyste nok til å ikke ta de... at man får ta de hos legen:) er vel bivirkninger på sånne tabletter som det det er med alle andre tabletter!!!så er vel en grunn til at det er resepbelagt. men er den siden, lillepille eller hva dere kaldte den, helt lovlig da?? ettersom den selger sånne ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå