Bohema77 Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Jeg er 13+ 5. Har kjent småsmerter i bekkenet, midt i symfysen. Kommet for 2 dager, så borte igjen og tilstede i dag igjen. Er dette bare småtterier som alle kjenner, eller er det start på store smerter? Jeg klarer fint å gå og trene, men kjenner denne stikkingen selv når jeg sitter i sofaen.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Jeg fikk bekkenløsing allerede i uke 11 og i begynnelsen kom det gjerne dersom jeg hadde sittet lenge, men etterhvert ble det desverre verre. Etter flere uker med behandling hos fysioterapaut er jeg så bra som jeg kan bli (er i uke 30 nå), men likvel ikke kvitt det. En periode var jeg omtrent sengeliggende og klarte ikke hente posten en gang. Mitt råd er å lytte til kroppen og ikke gjør noe som fremprovoserer smertene. Jeg bruker også bekkenbelte som har vert til stor hjelp for meg, dette får du kjøpt hos fysioterapaut. Jeg håper det ikke blir verre hos deg, slik jeg opplevde det, men mitt beste råd er å være føre var hvis ikke kan du bli "straffet" for det. Lykke til!
Sissy-mams Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Jeg hadde mye problemer med smerter og "smell" i symfysen forrige svangerskap. I dette svangerskapet har jeg begynt å "løsne" i det ene hofteleddet. Så jeg er til tider en del plaget med smerter. Nå har jeg for første gang kjent ømhet og murring i symfysen (er 27 +1). Smertene kommer og går fra dag til dag, men det blir verre om jeg ikke tar hensyn til smertene når de først er der. Det gjelder å finne et aktivitetsnivå og øvelser som passer deg. Husk nok hvile og søvn! Dersom det blir mye vondt må du ta kontakt med lege/jordmor/bekkenløsningsforbundet og få veileding, for BL er ikke noe å spøke med! Lykke til.
Vårenzia Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Gå til fysioterapeut og få et tilrettelagt treningsprogram. De thar holdt bekkenet mitt i sjakk i 10 uker nå
Jordbæret <3 Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Henger meg på det de andre her sier. Gå til en profesjonell behandler og få konstatert om det er bekkenløsning eller bekkenlåsning. Det kan gi like symptomer, men skal behandles ulikt. Jeg har prøvd alle mulige terapauter da jeg hadde kraftig bekkenløsning som ikke ga seg etter fødselen, jeg var plaget i mange år. Den behandleren jeg har best erfaring med er osteopaten. Anbefales på det sterkeste! Jeg vil ellers anbefale deg å gå tur i ulendt terreng, det hjelper på stabiliseringsmuskulaturen rundt bekkenet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå