trollmamma Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 las innlegget ditt og noen av svarene. Orket ikkje lese alle Eg synest ikkje du er noko heks og eg forstår deg når du seier at du vil ha eit enkelt bryllup uten "overdådig"pynta brudepike. Men av og til som voksen og forelder så må ein ta avgjerelser som går imot det ein sjølv ønsker, ja sjølv på bryllupsdagen. Stedatteren din er så stor at å være prinsesse for ein dag er stort i hennes auge. Kanskje har ho venninner som har vore brudepiker og snakka om det, derfor så har ho kanskje tatt det som ein selvfølge at ho skal få være brudepike i pappa sitt bryllup. Viss du sett deg i hennar stilling, du ønsker så veldig å få være brudepike og gleder deg, men din kommende stemamma seier nei. Korles trur du det føles? Eg trur det vil føles som om du ikkje er god nok, fæler seg uønska og lite verdt, ein draum som vert knust, trur ho vil føla seg enormt såra og svikta. Trur du ikkje? Eg veit at dette ikkje er bevisst gjort frå deg, og at du sikkert vil forklare det godt for henne kvifor du ikkje vil ha brudepiker. Men innerst inne vil ho ikkje forstå kvifor, og ho vil føla seg såra uansett. Dersom du lar henne få være brudepike, så oppfyller du draumen hennar, ho vil føle seg viktig og det vil verta ein dag ho kjem til å hukse resten av livet. Det gir dere ein felles stor opplevelse å minnes og snakke om. Eg trur å nekte ho å få vere brudepike vil gjere ting mykje verre for dekan i lang tid framover. Kva med eit kompromiss? Ho får ein enkel og fin kjole og sko. Det skulle ho vell uansett få? Du seier at sønnen din då er 1 1/2 år når bryllupet er. Han skal vell vere i kyrkja? Kan dei ikkje leie kvarandre inn fyrst med lett svak musikk i bakgrunnen, allier deg med nokon som skal ha gutten og som kan ordne opp om noko går galt opp kyrkjegolvet. Når barna har komme opp og funne plassen sin, så kjem du og faren din inn. Du kan konsentrere deg om berre faren din, jenta har fått oppfylt draumen sin (er sikker på at det er brudepike nok for ho) og du har ikkje brudepike som følger deg opp = alle får det som dei ønsker. Når det gjelder bildene. De har vell tenkt å ta bilder både med og uten barna uansett? Synst du skal tenke deg godt om, eg trur du vil angre seinare om du ikkje lar denne jenta få vere del i denne viktige dagen i deres liv. I det lange løp så er jentas følelser og deres forhold i mellom resten av livet, viktigere enn bryllupet som faktisk berre varer ein dag, og som ein gong berre er eit søtt minne om ein deilig dag.
Monajenten Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Knallbra! Signerer veldig, foreslo selv at hun kunne gå opp og helt fram før bruden kom inn med faren...
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 *signerer* Innlegget ditt finnes det ikke motargumenter for!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Syns og det her var et bra innlegg så signerer det.. )
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Har lest den i dag morges og svart henne på PM,så vet dere det
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 All ære til HI for et fantastisk innlegg, med et så utrolig bra forslag!! Håper det løser seg for deg baby i vinter *prins*, og at dette blir en fin dag for dere alle 4, for dere er faktisk 4, nå som du skal gifte deg med en mann som har barn fra før!
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Hvorfor tror dere at jeg ikke regner med datteren hans i familien? SÅ KLART GJØR JEG DET,men dere vil jo helst tro det dere vil,at jeg ikke vil ha henne der og ikke liker henne.
Monajenten Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Det har ikke noenting med hva vil tror og hva vi har lyst å tro, men hvordan du har fremstilt ditt forhold og dine følelser for henne. Hvis du har lest gjennom tråden din, ser du at det ser ut som om du "hater" henne. Men vi er vel ferdig med dette?
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 ja,jeg er ferdig med dette og har blitt missforstått/misstolket i mye ellers er det noen som bare er ute etter og krangle,har kanskje ordlagt meg feil og dere syntes ord som frekk var stygt sagt,mente det slik at jeg blir såret når ingen får snakke til mitt første barn og det førstebarnebarn i familien på min side,det er stort for meg og mine men det må hun liksom "ødelegge" (håper jeg ikke ordla meg feil igjen) vet at hun er et barn og sikkert er sjalu men ja det sårer meg faktisk syntes ikke det har noe med og være barnslig og gjøre for hun er så pass stor at hun må forstå at besteforeldrene vil ha litt kontakt med han også,og de gjør ingen forskjell på dem. Bryllupet er brudePARETS dag mener jeg men det betyr ikke at hun blir holdt utenfor i så fall gjør min sønn også det,men syntes ikke det er det jeg gjør,jeg er ikke ute etter og såre jenta,men når det betyr så mye for meg at pappa skal følge meg opp det er den ENE dagen i livet jeg har det ønsket i VÅRT bryllup,hun har fått i oppgave og sitte i trappa og vente og være ringbærer så syntes ikke jeg dytter henne bort. Vet at når jeg gifter meg med han så ta jeg henne også....og hadde det vært så fælt som det høres ut her så hadde vel aldri pappaen hennes ville giftet seg med meg.... Og jeg ordla meg vel feil itifra hva dere tolket mange av tingene,føler meg som en skikkelig dårlig mor og det er sikkert fordi hun sårer meg når hun tar hele oppmerksomheten over alt vet hun er ett barn men det sårer fordi,og jeg lar selvfølgelig ikke disse frustrasjonene mine gå ut over henne,prøver og tenke at hun kommer over det og blir større,vil ikke såre henne og dytte henne bort fordi om det er aldri så vondt når hun jør sånn. Håper dere kan glemme alt og la oss gifte oss slik vi har tenkt nå og vi kommer til og ta vare på hverandre,vil ikke gifte meg for gøy,for og få HAN,bare HAN,vet hva som følger med og det skal jeg ta med meg. I en tråd til de som var lei av brudepiker,alenemødre osv i går var det mange som var lei av trassige unger,og det er ikke lett for meg og oppdra et barn som plutselig kommer inn i livet mitt,føler ikke jeg kan bli sinna på henne,eller jeg klarer det ikke,syntes det er litt flaut rett og slett,fordi hun sladrer om alt til mora og smører godt på med løgner,når pappaen blir sinna,han har sagt at hun skal høre på meg like mye som han men syntes det er vanskelig og komme inn og bestemme over ei som er såpass stor,hadde nok vært enklere om hun var mindre,men får bare bli bedre til det... Og forresten vil bare si noen ting som ikke alle har fått med seg fordi de har lest noe ikke alt,jeg er 23 år,va 20 da vi ble sammen,og sønnen min er 6 mnd,1 1/2,når vi gifter oss,har ikke opprettet noen profil selv...tror bare den var der,men sannelig vet jeg ikke,har ikke skervet inn barn eller noe,vet ikke hvordan man gjør det,betyr vel ikke så mye,har i allefall en gutt tro det den som vil....
Monajenten Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Står ikke noe om barnet ditt men står at du er en kvinne født i 1984 hvis man trykker på nicket ditt. Vil også påpeke at du spurte etter MANGE svar, og bør absolutt ikke klage på de svarene du fikk. Husk at vi kjenner deg ikke og svarte ut i fra det du skrev. Jeg skal gi meg, men vil bare påpeke at ja, du virker fortsatt fryktelig sjalu, og det merker når denne jenten uansett om du mener det eller ikke. Med så mange omveltninger i livet sitt, er det ikke rart hun er vanskelig hvis stemor gir uttrykk for å ikke like henne eller være sjalu.
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Noen trodde alt varbullshit fordi det ikke stod at jeg hadde barn i profilen min og at han var først 6 mnd så var han 1 1/2 år og kunne gå,vill bare forklare det,skulle gitt svar på alle spm for og prøve og forsvare meg litt,men gidder ikke for det komme jo bare nye spørsmål og ting blir vridd og vrengt på...har ikke klaget på at jeg fikk for mange svar,men mange svarte ikke på spm men begynte og hisse seg opp på meg,skulle kanskje skrevet et litt mer utfyldene innlegg,ante ikke at det skulle bli så galt...men velger og glemme det og tror hun får en fin dag og ikke kommer til og få dårlige minner om den dagen pga det,hun får jo en rolle og vil forklare henne hvorfor jeg vil at pappa skal følge meg,og tror hun vil forstå det. Hverken viser eller gir uttrykk for at jeg er såret til henne,klarer ikke en gang og være bestemt mot henne når jeg f.eks syntes det er nok tv titting og at hun kan gå ut og lufte seg en tur,vi bor nå i en TRANG leilighet 4 stk og venter på huset vårt skal bli færdig så vi sitter nermest oppå hverandre ikke særlig bra det heller i lengden har bodd slik siden vi ble sammen.
cherry coke Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 Unnskyld for at jeg blander meg...Men hvorfor forsvarer du deg hele tiden, viss du synes at det du gjør er riktig for dere? Du må forvente reaksjoner på innlegget ditt, og forstå at folk her er veldig uenig med deg! Synes du det de skriver i innleggene er bullshit, bare la være å svar på de.....
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 Ja men vil jo fremdeles være her på dib og vil ikke bli husket som stemora frå helvete som jeg etterhvert ble.... Og skjønner ikke hvorfor alle mener det er så forferdelig ille derfor kom det frem en hel diskusjon....men ferdig med den nå!
fleXibel Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 JEg gidd ikke å tenke på hele duppeditten med deg...men for å si en ting til slutt for å være ærlig.. Mange av svarene dine som du skrev var vanskelige å kunne mistolke. Mange av svarene oste at du var sjalu. Mange av svarene du skrev syntes jeg var rett og slett onde og satte deg slettes ikke i godt lys. Sånn hade
Minesmå:)+en til! Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 Jeg forstår at du forsvarer deg. Det er ikke godt å bli missforstått. Håper alle kan glemme dette og gi deg den sjansen du bør få.... Ingen er vel perfekte er vi vel?! Syns ikke det var så ille jeg, da jeg leste svarene dine nedover innlegget ditt.... Men missforsto deg selv ved første øyekast må jeg innrømme. Kjenner mange som har barn som velger å ikke ha brudepiker/svenn....Ikke tenk på det=) Hun er jo inkludert så bare det uansett den dagen selv om hun ikke er akkuratt brudepike=) Dette er glemt hos meg, så du får legge ut innlegg til meg=) hehe... Det går bra! Lykke til i bryllupet og videre med hva du enn gjør=)
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. juli 2007 #18 Skrevet 20. juli 2007 Men det var du koseklumpen og jeg som dro frem at du viste om fæle stemødre og noen son holdt på og ta overdose pga det og noen fikk psykiske problemer,hva vat hintet? jeg svarte teit på et idiotisk svar av deg og hvem blir hengt ut igjen for og si noe så fælt dra inn selvmord og greier jo det var JEG som ble tatt for,du vil vel ikke ta det på din egen kappe,men dere er jo enige så jeg får dritten uansett. Du an kalle det sjalu mener jeg er mer såret,men uansett hva du kaller det så har du ikke opplevd det og kan ikke snakke for deg,har ikke nor og si om hun er 8 år,kan bli såret av en på 8 også.
Monajenten Skrevet 20. juli 2007 #19 Skrevet 20. juli 2007 Du burde virkelig vært klar over at en åtteåring kommer til å være vanskelig og trasse litt når det plutselig dukker opp en ny dame som hun må dele pappas oppmerksomhet med. Og når hun i tillegg har fått en lillebror. Hvis du ikke klarer å svelge de kamelene, så burde du ha tenkt deg om to ganger før du fikk barn med en som allerede hatt et. Du høres fortsatt sutrete og sjalu ut..
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. juli 2007 #20 Skrevet 20. juli 2007 Andre her kan suttre over trassige unger men ikke meg,nei det er vel bare sånn nå at jeg skal stenges ute det jeg jør er galt og dere vet best!
Trollemor og snuppa! Skrevet 20. juli 2007 #21 Skrevet 20. juli 2007 Djiises, man kan vel bli lei av sine egne eller andre sine unger, og det må jo være greeeeeit! :oP
cherry coke Skrevet 20. juli 2007 #22 Skrevet 20. juli 2007 ALLE her inne har lov å sutre, klage og hisse seg opp:) Dette er et forum hvor folk må få lov å ytre sine innerste tanker og meninger. MEN ber du om en reaksjon, så må du forvente at du får det også.
fleXibel Skrevet 20. juli 2007 #23 Skrevet 20. juli 2007 Teit og idiotisk svar? Jeg synes heller det der var teit og idiotisk svar. Ingenting teit og idiotisk over hva ungers reaksjon på egoistiske og eiesyke stemødre kan være. Ja, jeg vet om fæle stemødre, og jeg HAR ei fæl stemor.. og jeg HAR også en far uten ryggrad så jeg har kuttet all kontakt med han etter all dritten stemoren min har gjort mot meg. Det er bla. en ANNEN reaksjon på egoistiske og eiesyke stemødre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå