BEA-77 Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Det ble tatt symfyse/fundusmål (skrives det slik tro?) for første gang av meg i dag. Jeg lå godt over det stipplede feltet, men jordmor mente at det var et helt normalt mål og av det var kommet nye skjemaer der normalkurven var flyttet oppover. Hvordan lå dere an? Betyr dette at barnet er stort eller er det jeg som har lagt på meg litt mye?
Mazza** Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Hallo du.... jeg har også ligget godt over det stiplede feltet...ikke noe å bry seg om....gutten min kommer til å veie rett over 3 kg når han blir født...
BEA-77 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2007 Godt å høre, kjenner at jeg ble litt urolig. (vil jo helst ikke ha en kjempe og har vært veldig bevisst på sukkerinntaket) Synes også det er rart at dette målet er så høyt, når UL forrige uke estimerte termin en dag før det jeg selv mente var termin. Termin beregnes vel også ut i fra størrelsen og den stemte jo helt med den uken jeg var i.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Artig. Jeg fikk nøyaktig den samme beskjeden :oD
Ginger-mor Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jeg lå under og skal tilbake å måle meg på nytt neste uke. Tror det målet, som alt annet, er veldig individuelt og at det skal mye til før man egentlig er utenfor "normalen". Håper jeg da...
eli81*høygravid* Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Det er mange ting som kan påvirke dette målet uten at det trenger å være en kjempebaby ) Var bekymret jeg også fordi jeg lå litt over kurven, men jm sa at det mest sannsynlig var en kombinasjon av at jeg ikke er så høy og at morkaken ligger på fremsiden, noe som gjør magen større. I tillegg kan det være mye fostervann osv. Hun sa at det viktigste er om jeg har en jevn vekstkurve, ikke om jeg følger den på skjemaet.
ei_til_gojente_har_kommet:-) Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 De tar dette målet av livmoren for å se at den vokser som den skal, er egentlig ikke barnet de måler... Jeg har ligget over med alle mine barn, og de 2 første var 3590g og 3760g, altså helt normale barn:-) 3. vet jeg jo enda ikke siden hun fortsatt ligger i magen og koser seg:-) kan være mye/lite fostervann som avgjør... men jeg har hatt stor livmor, så ungene har hatt god plass i magen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå