chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Hva er dette med at en får påvist cyste? Skjønner ikke helt sammenhengen egentlig... Har det nå? Har hatt? Og kan de gi problemer for å feste eller befrukte? Har en ikke EL da kanskje? Kanskje dumme spm dette men en lurer jo på så mye=)
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Hei Jeg fikk påvist cyster i juni .. dette er visst helt normalt, og etter et par kontroller hos sykehuset er de nå vekk igjen! Les denne: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320648 Klemmm fra DollyD
kattungen Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Kan svare ut fra min situasjon, ikke generelt. Men mine cyster ligger på eggstokkene og kan hindre befruktning (eller at det befruktede egget ikke kommer fram) fordi cystene vokser og kan ødelegge ved å dytte eller å danne arrvev. Har EL likevel og har 1 barn (hurra!!!). Kan hende jeg har misforstått noe, men tror hvertfall det er sånn. Legene kan oppdage dette ved en innvendig UL.
kattungen Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Må tilføre at mine cyster er endometriose, så de er annerledes en cyster som kommer og går.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2007 Oksy, tusen takk for svar=) Begynner jo å lure litt, har hatt cyster to ganger men ikke på 3 år nå da... Så måtte forhøre meg om det kan ha noe å si for videre befruktning i og med jeg harmistet to ganger og ikke det har klaffet igjen etter det=)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 jeg har hatt vannfylte cyster som har ligget ved eggstokkene..de er helt ufarlige, og ganske så vanlige- i følge legen..de sprekker som regel av seg selv, og mange vet ikke en gang at de har det. Men min ble så stor, at jeg til slutt fikk operert den bort..det skal ikke påvirke muligheten til å bli gravid med en sånn plassering, og jeg har ikke hatt det siden (er 7-8 år siden)...
løveprinsen <3 Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Hvordan oppdager dere at dere har cyster??
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 hvis du i det hele tatt kjenner noe, så er det som stikkende smerter der hvor cysten sitter..venninnen min hadde cyste som sprakk av seg selv, og hun sa at det kjentes ut som en ekstrem menssmerte som bare rev nederst i buken.. mange vet ikke en gang at de har cyster, jeg fikk først påvist det når jeg var til legen pga pp-kontroll, når hun tok ultra så hun vanncysten som lå ved den ene eggstokken. Jeg hadde ikke kjent noe, men etter det merket jeg jo stikninger akkurat ved den eggstokken..kanskje fordi jeg visste at det var noe der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå