Gå til innhold

Barnearbeid er fine saker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter ble gårdsplassen brøyta sånn ca 1(!) gang med gravemaskin(!!!). Da var det ikke bare snø som ble lasset opp i ungenes sandkasse, men også singel nok til å dekke omtrent halve gårdsplassen... Ikke så gøy å leke i en sandkasse full av grus, men i dag fortalte jeg ungene at pappa betalte 1 krone pr liten bøtte med grus, og 5 kroner pr stor bøtte.

Utbetalingene kom opp i 42 kroner i løpet av en times tid - og alle ungene skal ut og plukke mer i morgen... c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smarte smarte Reveenka;-))

Hmmm........ble nesten inspirert til å sette igang hormonbombene........til å rydde de bomba rommene sine;-)

5 kr pr sekk søppel, 5 kr pr komplett servise som blir bært ned på kjøkkenet, 5 kr pr skittentøysdunk etc.........men det kommer til å bli DYRT!!!

Skrevet

Hehe - men det er verdt det! Pass på at det skal være store sekker, og at de skal være heeelt fulle! c",)

Og serviset skal helt inn i oppvaskmaskinen, og klærne inn i vaskemaskinen, ellers gjelds det ikke!

Skrevet

Haha.. her i heimen blir det ikke dyrt... for gutta er så late at de nesten ikke gidder tørke seg selv i rumpa!

Skrevet

Kan dere ikke ta med ungene hit en tur i morgen - her er småstein nok til å holde dem i ånde i mange timer - og så kan jeg fylle plaskebassenget etterpå så de er rene før dere drar hjem(mødrene kan motta betalingene på vegne av barn under to år c",))

Snulder, de største gutta er kanskje ikke så interesserte i sandkasser lenger, men de to minste, kanskje?

Skrevet

Hehehehe sjarmerende tenåringer;-))

Jeg har fri imorgen, men har egentlig en liten avtale med nabofarmora som har barnebarnet på besøk...........hmmm..................hmmm....................må se an, ellers hadde det vært gøy!

Skrevet

Jaaa, kom en tur davel! Vi er oppe og i gang fra ca . grytidlig, men jeg må på kveldsvakt og reiser på jobb kl. 14.15 - men frem til det kan vi jo prate masse, vi!

Skrevet

Nå har jeg hatt en liten alvorsprat med lille rosa før leggetid ikveld, og jeg var enig om at hun skal sove leeenge imorgen, så da våkner hun vel ikke før kl 8 ihvertfall;-)

Men, som sagt, har en avtale med nabofarmor, hun blir så lei seg om jeg bryter den, men jeg har ferie neste uke også:-)) Hjemme da???

Skrevet

Skalvise - jobb mandagtirsdagonsdag - og torsdag+fredag var det meningen at vi skulle flotte oss med en tur til Kiel uten barn, men så passer det ikke for barnevakten å ha minstesnuppa, så jeg vet ikke riktig hvordan det bli enda...

Skrevet

Jeg skulle også GJERNE tatt en skravle (og kaste småstein på duer) tur! Men akkurat i morgen skal vi til Sverige og smugle drikkevarer!

Skrevet

Hehe - kult! Vi tar det en annen gang; det må da gå an å få til. Vi bor jo tross alt på det sentrale Østlandet begge tre!

Og ellers får såklabert alle andre som vil være med og drikke kaffe og plukke småstein - måtte bare nevne det, siden det var nevnt noe om å bryte inn i interne tråder. Interne tråder fins ikke, alle må bryte inn/kommentere det de måtte ønske! c",)

Skrevet

Vi får til et treff før eller siden:-)

Men Snulder hulder, da kjører dere vel forbi byen min imorgen da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HALLOOOO!!!!!!!!!!!!

Kaffepause kanskje?????????????

Skrevet

Hehe... det hadde blitt en pitteliten omvei til Sverige for oss. Vi kjører via Kongsvinger til Charlottenberg!!! Men har planer om å besøke forloveren min som har emigrert til campingen på Jeløya... Da er det muligheter vet du! (Hvis jeg får somlet meg dit før hun er ferdig med ferien sin da....)

Skrevet

Hmmm....genialt. Kunne jeg fått leaset barna jeg også? Min er for ung ennå, men i Nidarosdomen har vi to så sandkasser som et par ganger om dagen trenger å siles. Det er der man setter fra seg tente lys og når de brenner ned kommer det en stor klump med blandet sand og talg. Jeg er sikker på at vi kan bli enige om lønn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...