alvefrøken Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/9866761 Jeg legger meg ganske tidlig, så jeg fikk ikke med meg slutten av tråden i går . Men jo meg skakk i stad da jeg leste over den
Mamma´n til A og F Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Javel......fint du fikk deg en god latter da, jeg fant ikke noe humoristisk i den tråden. En ting er en 1 åring som stabber etter duene, noe annet er vel feks 4 åringer som hyler, skriker og skremmer duene? Det hele dreier seg vel om å vise respekt for alt levende, og lære barna sine dette?!?
♥Snulder Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Helt enig! Helt latterlig tråd!! De fleste med litt vett i skallen ser forskjellen på at en 4 åring "skremmer" duer og på generell dyremishandling.... Ihvertfall ute i den virkelige verden! Men, men... det er godt at noen er så engasjerte at vi andre får litt underholdning ;=)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Så patetisk du er alvefrøken og ikke minst Snulder. Jeg er glad jeg og de andre foreldrene har såpass vett til å ha RESPEKT for dyr!!!!
♥Snulder Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Ja ikke sant! Patetisk?!? Kanskje du burde fjerne skylappene og prøve å se hva vi reagerer på? Dyremishandling er noe dritt! Men er det virkelig dyremishandling at ett barn skremmer opp ei due?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Vet du hva, foreldre som ikke kan fjerne sine EGNE skylapper svarer jeg ikke. Og JEG har ikke snakket om DYREMISHANDLING, jeg snakket om RESPEKT for ett dyr. Noe dere mangler.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 Det var jo du som begynte me denne tråden. Og til opplysning, jeg leste bare 20stk tror jeg, på den andre tråden. Har ikke svart på den andre tråden engang.
Mamma´n til A og F Skrevet 19. juli 2007 #10 Skrevet 19. juli 2007 Så å "skremme opp en due" er en fin aktivitet å lære sine barn.....ja, det er jo så lite annet å ta seg til...
alvefrøken Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2007 åså? Jeg bare takket for en god latter, da jeg leste tråden fra i går
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juli 2007 #12 Skrevet 19. juli 2007 mhm, og du viser deg som ei tragisk kjerring som ikke gidder å passe på ungene dine for du vet de springer etter duene allikevel. Jævla bra mor som har respekt for dyr. Lurer på åssen barna blir jeg.
♥Snulder Skrevet 19. juli 2007 #13 Skrevet 19. juli 2007 Nei det er ingen normal aktivitet å LÆRE ungene det. Poenget er at unger gjør slikt av og til uten at de MENER noe med det.... Hallo? Er det ikke mulig å se nyanser her?
♥Snulder Skrevet 19. juli 2007 #14 Skrevet 19. juli 2007 Med det pene språkbruket ditt, så lurer jeg på hvordan ungene dine blir! Helt greit å ha en kampsak.... men synes du går litt langt.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juli 2007 #15 Skrevet 19. juli 2007 Må søren ikke si at ungene ikke mener det. En fireåring som løper etter duene MENER det. Hvis ikke er det de tilbakestående.
Mamma´n til A og F Skrevet 19. juli 2007 #16 Skrevet 19. juli 2007 Ja, mine barn har også løpt etter duer og skreket, MEN har da selvfølgelig stoppet dem. Men så er jeg en av de "latterlige" som ikke dreper en flue en gang. Nyansene har jeg ikke problemer med å se, men gjør barna det?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juli 2007 #17 Skrevet 19. juli 2007 Må bare lure hvis du vil. Kan jo si at jeg har jobbet i bhg og de vil gjerne ha meg tilbake der. Så, innflytelse på barn har jeg. Å takle et barn vet jeg. Å lære et barn rett og galt, respekt ++. Det å vet jeg. Ikke vanskelig.
♥Snulder Skrevet 19. juli 2007 #18 Skrevet 19. juli 2007 Det er der foreldrene kommer inn... ikke sant! Man lærer ungene til hva de kan og ikke kan gjøre. Det JEG anså som latterlig i gårsdagens tråd var at det av mange ble lagt frem som om foreldrene bifalt dyremisandling fordi en 4-åring skremte duene.... Der er nyansene jeg ser.
♥Snulder Skrevet 19. juli 2007 #19 Skrevet 19. juli 2007 Nei det har du helt rett i. Men jeg blir engstelig når noen som deg som har "innflytelse" på andres barn synes det er greit å dømme så raskt...
Reveenka Skrevet 19. juli 2007 #20 Skrevet 19. juli 2007 Jeg har faktisk latt ungene mine løpe etter duer, jeg - og syntes ikke det gjorde noe... duene lettet og flakset 5 meter før de satte seg ned rett foran ungene igjen - som syntes dette var utrolig morsomt(unger fra landet på tur i by`n...). Kanskje duene rett og slett lekte med ungene mine? Eller ertet dem og fikk dem til å jage seg? Ærlig talt - jeg er faktisk opptatt av å lære ungene mine å ta hensyn til dyr og å behandle dem ordentlig - men syns ikke duejaging er så alvorlig jeg da. Håper ikke jeg får kjeft av fremmede damer neste gang vi er i byen... c",)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juli 2007 #22 Skrevet 19. juli 2007 Jeg leste ikke hele tråden fra i går, men om min datter springer etter en due, fordi hun ikke vet bedre, eller for og skremme den, så sier jeg jo selvfølgelig fra at det ikke er lov! I dag var vi i en dyrebutikk, og når hun hevet stemmen, eller skulle bort og "dunke" på bura, så sa jeg kjapt ifra at det ikke var lov, og at de ble redde. Nyanser? Ja! Jeg sidestiller dette ikke med dyremishandling, men og lære barna respekt for dyr.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juli 2007 #23 Skrevet 19. juli 2007 Har jeg noe valg? Dette er et nettsted hvor jeg leser utifra hva dere skriver. Og slik dere viser dere her, så er ikke jeg imponert over dere.
alvefrøken Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #24 Skrevet 19. juli 2007 Det må jeg virkelig si meg enig i Snulder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå