Gå til innhold

Seteleie/tverrleie?


Kstin

Anbefalte innlegg

Babyen min ligg i tverrleie enda. Dette er min andre graviditet, og eg er redd for å føde i seteleie.Har enda litt over 3 veker til termin, så babyen kan vel snu seg enda...håper eg...Nokon som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med jordmor/lege om dette? Jeg skal ha nummer tre (er i uke 36) og fram til i forige uke lå babyen med rumpa ned... Nå har han snudd seg av seg selv. Men jordmor sa at hvis han ikke hadde snudd seg til uke 37 så skulle jeg få noen øvelser for å hjelpe han til å snu seg. Hun snakket også om akkupunktur. Nå skal det sies at mange sier det ikke er verre å føde i seteleie.... men det er gjerne ikke det man hadde tenkt seg...

His du bekymrer deg veldig synes jeg du skal ta en prat med jordmor.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 36 fullgåtte uker nå, og lille spire ligger fullstendig på tvers her. Hn har ligget i x antall varianter av tverrleie, men han har hverken hatt sete eller hode vendt nedover på en eneste kontroll... skal på ny UL tirsdag, så er veldig spent på hva som kommer til å skje videre. Jeg er forresten flergangsfødende, men 1.mann lå med hodet ned de siste 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå i seteleie i uke 37 og viste ingen interesse av og ville snu seg. Fikk da valget av sykehuset om jeg ville prøve å føde med seteleie eller om jeg ville ha ks. Hvis jeg ville prøve føde vanlig måtte de ta røngken av bekkenet for å se om det gikk greit. Ville ikke prøve seteleiefødsel, så feiget ut gitt. Valgte ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...