Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 når man er 3-5 måneder på vei? Noen erfaringer?
Stratos med 3 barn Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Jeg var i Thaland når jeg fant ut at jeg var gravid. Gikk fint det, men man må ta sine forholdsregler som alltid mht vasking av grønnsaker, salatert, stekt kjøtt, vann osv
yinyang Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Ja, så lenge du tar vaksiner, og er på ett turist område, ikke på landsbygda, er det vel trygt! Jeg bodde der nede til 5.mnd i svangerskapet... Gikk bra. Men man er mere utsatt for innfeksjoner. Og pass på toxoplosmose, mange katter der... Hvis du trenger medisiner, så har de alt der nede.. Beveg deg mye på reisen, så du ikke ankommer med masse vann i beina, det er slitsomt...
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 vi bodde i afrika, da mamman min gikk gravid med lillesøster...
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Skal vel ikke være noe problem det! Jeg lå i mammas mage da hun var i syden og har ikke tatt noe skade av det tydeligvis. Bare pass på at du dekker til magen så det ikke blir for varmt.
Gjest -<<- Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Helt greit, noe økt risiko for f.eks toxoplasmose. Du bør være mer enn sedvanlig nazi ang. inntak av dårlig stekt kjøtt, salater, skalløs frukt etc. og anbefales antagelig å ta dukoral før du drar, i tilegg til vanlige nålvaksiner.
lilja70 Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Har bodd i Thailand, med småbarn, uten barnimagen. I nord, der vi bodde, trengte vi en del flere vaksiner, samt malariaprofylakse, jeg ville vært forsiktig med dette om jeg hadde vært gravid, ja. Du bør dessuten være skikkelig forsiktig med vannet, både i drikke, isbiter (bare av den knuste-typen, de fint formede er som oftest greie), og når du pusser tennene. Husk også på det du eventuelt skulle komme til å svelge om du går rundt på rafte-flåten, eller om en eller annen idiot finner på å prøve å dukke deg under i sjøen, havet, elva, bassenget, eller noe annet sted hvor idioter svømmer. ;-D -Men kanskje du har roligere venner enn meg, hva vet vel jeg?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Går helt fint! Jeg var gravid da vi var i syden for noen år siden, og bare pass på de tingene du får vite hos legen.
Ikkelektuell Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 I Afrika!? Rart dere overlevde! Skal visst være både krig og bakterier der, har jeg hørt. *grøss*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå