Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Heihei Er 15 uker på vei, har ultralyd i uke 16, (neste onsdag). Og vi er så usikre på om vi vil vite kjønn, vil liksom vite, med tanke på innkjøp, og siden jeg går ut i permisjon den 19.desember, så hadde vi liksom hatt tid å rydde ut og vaske opp klær og sånt i jula og romjula, sammen . Så vi har liksom funnet mest fordeler med å vite Men blir det liksom som å åpne gaven før julaften liksom ? Hvordan erfaringer har dere og skal dere vite ?
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Jeg har ingen erfaring, men vi tror at vi IKKE vil vite, fordi vi vil vente i spenning. Ei venninne fortalte meg at om du får vite kjønn så blir du liksom mer utålmodig på slutten, og bare vil ha babyen ut. Fordi du vet jo hva det blir uansett. Men vet du ikke så må man bare vente i spenning og håpe på at den kommer ut snart ;-p
mammantilverdensbestebarn Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Da jeg var gravid forrige gang var jeg ikke i tvil om at jeg ville vite det. Mest pga nysgjerrighet, men også med tanke på innkjøp osv. Angret ikke på at vi fikk vite det, fødselen ble veldig spennende selv om vi visste kjønnet:) Vil vite det denne gangen også, har ikke tålmodighet til å vente;)
BEA-77 Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Vi fikk vite kjønnet for en uke siden og det er jo litt koselig å tenke på den lille jenta vår, men samtidig så er det jo ikke såååå sikkert at kjønnet er riktig og dermed så går jeg og tenker at vi ikke må bli skuffet dersom det er feil. Har heller ikke turt å kjøpe jenteting, har kjøpt nøytrale klær. (hurra for hvitt og grått) Skal på UL senere og dersom det viser seg å være jente da også, så skal jeg kjøpe gardiner og sengesett osv til jente. (+ en julekjole:) Konklusjon; føler at kjangsene for jente/gutt fortsatt er 50/50.
moklatt 9 dager til termin Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Jeg skal ha nr 4,og vi vet det ikke.Synes det er mye mer spennende.Visste det med nr 3,for legen forsnakket seg og da var det faktisk ikke så spennende.Det går an å ha noen nøytrale klær til de første dagene.og butikkene er jo åpen etter fødselen og...Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal være så planlagt.Nå kan en jo til og med få se på 3d hvordan babyen ser ut i magen..En får jo se den når den kommer ut.ja ja de tjener jo penger på at folk vil ha 3d....Men dette er min mening.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Vi venter nr to, og skal ikke vite. Føler at det er litt "å åpne gavene før julaften" ja, men samtidig er det jo praktisk å vite mtp innkjøp etc. Den virderingen må hver enkelt gjøre - jeg gleder meg sånn til å føde i "spenning", og ringe rundt til venner og familie uten at de vet på forhånd hva det blir.
~Roskva~ Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 hehe Jeg tenker at hvis babyen vil vise frem om den er gutt eller jente, så vil vi nok gjerne vite det. Fødselen blir nok veldig spennende uansett. Det er ikke så nøye for meg å kunne planlegge innkjøp og denslags, men jeg føler at det kanskje blir lettere å gjøre seg kjent med babyen mens den fremdeles er inne i magen, hvis vi vet om det er en jente eller en gutt. Men jeg er forberedt på at det kan være et sjenert barn, som kniper bena sammen, eller at gynekologen ser feil. Jeg vil nok hele tiden forberede meg selv på at jeg ikke er sikker på kjønnet før barnet kommer ut :-)
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2007 Ja, ble ennå mere i tvil nå . HAr også hørt at man får nærmere kontakt med barnet inni magen om man vet kjønn, for om man da har bestemt navn så kan man jo faktisk begynne å bruke navnet
Miamamma Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Det er uansett lurt å holde seg til litt nøytrale farger, uansett om man vil vite kjønnet på UL eller ikke - de garanterer jo ikke at de "ser riktig", og dersom man har tenkt å ha flere barn er det jo greit at ikke alt går i rosatoner dersom det skulle vise seg at neste barn er en gutt (selv om han sikkert ikke bryr seg før han er 4-5 år...)!
Skurvelurven Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 For meg var det helt naturlig å ville vite kjønn på babyen min. Jeg føler at jeg først fikk et personlig forhold til vesla i magen etter at jeg visste hvilket kjønn det ble. Så har det jo blitt litt lettere å kjøpe klær også. For meg så ville jeg helle få gleden av å vite kjønnet nå, og gå og glede meg lenge, enn etter en fødsel hvor man sikkert er mer opptatt av at ungen endelig er ute enn hva slags kjønn det ble. Det finnes selvfølgelig en sjanse for at UL tar feil, men jeg skal dobbelsjekke på 3d ultralyd i uke 28. For meg har det å vite kjønnet vært en del av det å glede seg til å bli mamma for første gang, selv om det aldri har spilt noen rolle HVA det blir. Skulle 3d ultralyden vise at det er en gutt alikevel, så forandrer det ingenting annet enn at jeg har et par rosa kjoler jeg skal gi bort;) At andre velger å vente til fødselen er jo helt greit det også, kanskje jeg vil det når jeg engang muligens venter nummer to:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå