♥pilutta♥ Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Var på 6 mndrs kontroll i dag(han er 6 og en halv mnd) og han har ikke lagt på seg mer enn 270 gram på 6 uker..Veier ikke mer enn 7900g og har gått ned en kurve på percentil-skjemaet.. Dette er ikke første gangen vektøkningen har vært for liten heller... vi har hatt lange perioder med matnekt, har så vidt fått i han noe. Men i det siste har han spist masse ift hva han pleier, så jeg hadde liksom forventet at han hadde gått opp en del. Ikke moro, men jeg kan ikke tvinge i ungen mat, heller.. Bare et lite sukk fra et bekymret mammahjerte.
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Det er ikke noe i veien med ham, da? Mageproblemer av noe slag? Refluks eller noe?
♥pilutta♥ Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2007 Nei, ikke noe galt. Magen fungerer som den skal, og han gulper nesten aldri.. Bare småspist av seg..
candyland Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Ammer du fortsatt? Gutten min begynte å gå ned i vekt rundt den alderen der, og jeg måtte begynne å gi han flaske på kvelden fordi det ikke var nok næring i melka mi... Har du fått time for kontrollveiing da? De pleier å være flinke å følge opp slikt på helsestasjonen....
♥pilutta♥ Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2007 Nei, jeg ammer ikke lenger. Han får mme 3 ganger og grøt to ganger om dagen. Har såvidt begynt med middag nå. Tenkte å dra på helsestasjonen om ikke så lenge for å sjekke, er ikke første gangen vi er der for å kontrollveie:-( Bare litt lei meg fordi det så ut som om det hadde snudd, men så hadde det ikke det allikevel...
candyland Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Kan jo også ha noe å gjøre med at de begynner å bli veldig aktive rundt 6 mnd... Gutten min har ihvertfall vært veldig aktiv og forbruker en del energi.... Men uansett greit å følge opp å kanskje måle minst hver 14 dag, for hvis det er en annen grunn er det dumt å ta for lett på det....
snupp & mamma Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 hm...jenta mi er 6 1/2 mnd og veier bare 6960.... var s bekymret?
♥pilutta♥ Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2007 Det er jo stor forskjell på gutter og jenter i den alderen.. HS prøvde fortelle meg at jeg ikke trengte å bekymre meg, men hun var ikke akkurat overbevisende.. Jeg er nok litt ekstra vár på akkurat det området, siden vi har slitt med dette siden lille ble født..
yasmina Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 Hvor lang er han da ? Hva slags groet faar han ? Vet hvordan det er aa slite med vekten, mini her var 1 kilo lettere enn din paa den tiden og gikk ned i vekt.... Naa er han 13 md og har vokst det av seg. 270 gram trenger ikke aa vaere lite, det avtar jo etterhvert hvor mye de legger paa seg. Hvis han har begynt aa bevege seg litt saa kan du ha svaret der.
Linda og lille Oskar Skrevet 19. juli 2007 #10 Skrevet 19. juli 2007 Det er ikke morsomt nei, men guten min var 7600 på 6 mnd kontrollen, og hadde kun lakt på seg 200 gram. Helsesøstra mi sa at dette var ikke hadde noe å si, det var pga han begynte å bli mere aktiv og de ville ikke ha samme vektoppgangen som før.
Nurse80 Skrevet 19. juli 2007 #11 Skrevet 19. juli 2007 Sånn var det med min gutt også! Min gutt var 7600 ved 6 mån-kontroll og hadde da lagt på seg bare 300 g på 8 uker. Og det var heller ikke første eller siste gangen at jeg og hs bekymret oss for vekten hans! Men vi må huske på at ikke alle er tungvektere! Min gutt er nå 2 år, og er ikke blant dei største barna. Men han har vokst nok selv om han har lagt på seg sakte. Han er slank og veldig sterk. Gutten din finner sin egen kurve etterhvert! Vi bekymret oss ivertfall unødig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå