Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning -

Anbefalte innlegg

Skrevet

- noen som har erfaringer, og som kan si litt om symptomene? I går var jeg til ekstra kontroll på sykehuset fordi legen fant eggehvite i urinprøven, pluss at blodtrykket var økt en del. I dag er jeg kvalm og har vondt i hodet. Plager jeg knapt har hatt hittil i svangerskapet! Litt dum rekkefølge på ting. Disse plagene kan jo skyldes andre ting også...

Takknemlig for svar! P.S.: Babyen er i full vigør, hun ble dessuten nøye undersøkt på ultralyd i går :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har skikkelig fått kjenne på kroppen hva en svangerskapsforgiftning kan gjøre med en. Jeg gikk gravid med tvillinger og har egentlig termin 15.aug. Merket rundt uke 24 at jeg plutselig fikk masse hevelser i kroppen samtidig som vekta økte raskt.La på meg 30 kg på noen uker. Ringte til legen som ba meg komme med en gang for en sjekk. Det ble også påvist proteiner i urinen min og blodtrykket var steget. Ble lagt inn til observasjon for flere prøver. Så gikk symptomene litt tilbake og jeg ble sendt hjem. Noen dager senere våknet jeg med hodepine, synsforstyrrelser,vondt i brystet. Ble på nytt lagt inn og legene kunne konstantere at jeg hadde svangerskapsforgiftning. Lå mange uker på sykehuset før mine to små nurk måtte tas med hastekeisersnitt i uke 33. Gikk veldig bra med barna og de ligger nå på nyfødt intensiv og blir passet godt på. Etter keisersnittet ble jeg dårligere. Måtte gjennom en del undersøkelser til legene fant ut at vannet hadde ligget og presset på div organer i kroppen min som gjorde at jeg ble så dårlig. Måtte på nytt ligge på overvåkning i flere dager. Fikk vann på lungene også. Nå har jeg vært på sykehuset i snart to mnd.med svangerskapsforgiftning, Vær obs på symptomene. Ring lege straks du merker noe.

Skrevet

Hei. Takk for svar! To måneder! Godt å høre at knøttene har det fint, og god bedring til deg.

Er selv i bedre form i dag, men er veldig vár. Skal til fastlegen og måle blodtrykk og sjekke urin på mandag. Hvis det ikke skjer noen endringer innen da, da - da skal jeg ringe fødeavd.!

(Håper selvsagt på å føde i løpet av helga, har termin nemlig...)

Lykke til du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...