Butterfly_Flip Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Det har ikke jeg. For noen år siden tok jeg kontakt med øyelege for å spørre om det gikk ann å gjøre noen med det. Briller eller noe? Men nei. Det var ikke noe å gjøre med det. Biller trenkte jeg ikke. Jeg ser godt, så det er ikke det, men øynene mine samarbeider ikke. Noe som gjør at jeg fort blir trøtt av å lese, kjøre langt med bil osv. Av den grunn har ikke jeg hatt noen motivasjon til å studere til høyere utdanning. Var på Interoptikk i går for å kjøpe solbriller til sambo i bursdagsgave, og da spurte jeg hun dama i kassen om jeg kunne skade synet mitt hvis jeg brukte lesebriller. Jeg forklarte situasjonen om samsynet mitt, og hun ble noe forundret, og gikk inn får å snakke med en øyelege. Han kunne ikke fatte at jeg har gått så lenge uten å ha fått noe hjelp for å gjøre det lettere for meg å studere. For det var hvist mulig å få briller for dette. Nå har jeg fått time på mandag, og håper på en løsning.... Er det noen andre her som ikke har samsyn? Og hva gjør dere? har dere briller?
fjordpia*3gullunger*+spire Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 æ har åsså feil me samsynet, med at ikke øynene mine samarbeider....har fått briller som har stabilisert d, men merker veldi godt vis æ har linser på mæ, så bli æ kjempefort sliten i øyan.... æ fikk brilla for samsynet for 8 år sia, å da va d ikke snakk om at ikke gikk ann å gjøre noe med..... æ bruker briller hele tiden pga samsynet
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Hvor bor du? Jeg fikk samme beskjed i flere år, før jeg endelig fikk tips om en spesialist på majorstua. DA endelig var jeg ferdig med trøtthet og hodepiner. Fikk briller da. Kan uansett anbefale Tor Kolstad på Majorstua ;-)
Butterfly_Flip Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2007 Fy faen asså. jeg fikk faktisk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med. Å så irriterende egentlig. For jeg har unnlatt å ta høyere utdanning nettopp pga dette. Motivasjonen har ikke vært tilstede fordi jeg vet hvor fort sliten i øynene og hode jeg blir bare etter 2-3 timer med lesing......
fjordpia*3gullunger*+spire Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 ja skjønner godt at d e irriterende..for æ gikk med konstant hodepine, å klarte ikke å konsentrere mæ på skola... æ har ikke vært hos noe spesialist, har bare vært hos vanlig optiker..d va der de fant ut at æ måtte bruke briller pga samsynet
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 jeg har dårlig samsyn og skulle brukt briller, men har ikk brukt de mye.. må sikker begynne nå som jeg skal studere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå