Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Noen tanker rundt "tell trivselen" -kampanjen.... (www.telltrivselen.no) Jeg skjønner hvor bra det er å øke bevisstheten rundt fosterets aktivitet, hvor viktig det kan være om noe ikke skulle være som det skal. Vet man skal sammenligne aktiviteten som er normal for "ditt barn" fra dag til dag. Men for meg hørtes det litt ut som at jo mer aktivitet - jo bedre. Reagerte litt på en setning:"I morkaken overføres alt barnet trenger fra deg. Så lenge forsyningene er gode, sparker barnet." Dette synes jeg hørtes teit ut med tanke på at fosteret reagerer med (hyper)aktivitet når det får f.eks. sukker og koffein - noe som ikke er bra i store mengder. Det blir vel da feil å si at spark betyr at forsyningene barnet får er bra. Barn og fostre som er rolige har det da også bra - kanskje bedre uten for mye sukker eller koffein...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Jeg ble helt stressa da jeg begynte å telle. Kjente masse fine spark flere dager over kort tid, men da det plutselig ble litt roligere et par dager fikk jeg nesten panikk. Jeg var sikker på at noe var galt, selv om jeg kjente liv opp til flere ganger hver dag. Spakene var svakere og ikke like hyppige som tidligere. Snakket med jordmor og hun sa at så lenge man kjenner liv hver dag, så har babyen det bra. Kunne hende den lå i en annen stilling, så jeg ikke kjente det like godt. For meg så ble det bare stress, og det er vel ikke bra for babyen det heller. Tror babyen har forskjellige dager som oss. Noen ganger mer aktive enn andre. Sikkert ikke alle babyer som er like aktive heller. Vet ikke helt hvor pålitelig den kampanjen er eller hvor pålitelig det som er skrevet er. Syns det virket litt for enkelt jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Jepp tror nok ikke det er grunn til panikk så fort det er litt roligere en da (så lenge det ikke er helt stille). Men man kan jo gjøre sitt for at kampanjen "motbevises" med å levere inn avkrysningsskjema som viser variasjon fra dag til dag - og som kan bevise at dette kan skje hos friske barn:)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Hehe kan være enig i det... tenker på venninna mi som sitter å drikker cola hele dagen. Ikke rart hun har en aktiv unge;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå