Gå til innhold

jenta mi sloss med puppen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, nå har hun holdt på i snart 2 uker . hun er 11 uker og hvert måltid er en kamp....hun klorer meg og river seg vek fra puppen, hun kaver og er helt vill, hun sutrer også mye ellers. har masse melk til henne. hun spenner også mye muskler, flere som har opplevd dette, kan det være magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må ta med at hun til slutt sovner ved puppen, hun sover der til hun våkner om jeg legger henne et annet sted våkner hun.

Skrevet

ja jeg kjenner dette igjen. sønnen min er 9 uker men har de to-tre siste ukene av og til holdt på slik du beskiver- hovedsaklig midt på dagen eller kvelden når han er våken og aktiv. holder puppen inne i to sekunder foir deretter å dra i den og rive seg løs og deretter på igjen. Utrolig slitsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

På meg virker det som han ikke får nok melk, men han gror jo og vokser ganske kraftig, så jeg vet ikke......

Skrevet

Didrik begynte med det da han var 5 uker. Fant ut at det var for lite melk, og at det kom "for seint" for han. Så han er nå slaskebarn, og matingen er mye bedre. Pumper meg ca 3 ganger pr dag da, så han får mm til ca 1-2 måltider pr dag. Ellers får han mme. Han er 12 uker nå

Skrevet

Kan være utdrivningen din som er sterk og at det er ubehagelig for henne! Sånn var det ihvertfall med min gutt en periode! Da var problemene i begynnelsen i ammingen. Han snudde hodet vekk og melken sprutet.Det skal visst hjelpe å holde en fing på den andre brystvorten hvis det er det som er problemet! Dette pleier å gi seg når babyen blir litt større!

Ellers kan det vel være nakkeproblemer?? KISS? Har ikke erfaring med dette selv.

Det kan også være at babyen har vondt i munnen/halsen. Sopp/trøske? Det ser du hvis han har et hvitt belegg innne i munnen!

Dette var det jeg kunne komme på som årsaker til problemene deres! Et tips er å spørre på ammedebatten! Er flinke erfarne ammehjelpere der inne som svarer på det meste!

Håper ting går seg til med ammingen!

Skrevet

Glemte å skrive at det kan være treg utdrivning som gjør det og! At melken tar lang tid før den kommer! Da blir de ofte utålmodig ved puppen! Dette kan løses ved å få en resept hos legen på en nesespray som hjelper utdrivningen igang!

Ellers så er rikelig søvn og hvile og at man ikke stresser bra for utdrivningsrefleksen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...