Gå til innhold

Pergotime på nettet? Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man få fatt i dette?

Er det bivirkninger på det?

Kan det være skadelig om jeg har EL?

Jeg har lest at det kan øke sjangsen for å bli gravid...?

Stemmer dette?

Jeg føler meg desperat!!!

HJEEELP!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillepille.com der har de pergo... men er det så lurt å kjøpe seg det, og medisinere seg selv??

Skrevet

Nei det er nok ikke det... men kan være greit å vite om det...

Hadde vel et øyeblikks desperasjon i sted.. hehe=)

Skrevet

Hei

Jeg skjønner desperasjonen din, men tror ikke pergo uten tilsyn fra lege er det rette for deg.

Pergo er tabletter du tar for å stimulere eggløsning. Disse gjør det på ingen måte enklere å bli gravid, dersom det er andre årsaker til at du sliter enn manglende eller dårlig eggløsning.

Dersom ditt problem er å holde på en spire, få egget til å feste seg, dele seg, eller lignede hjelper ikke pergo i det hele tatt. Det eneste som skjer er at du klusser opp syklusen din med mange unødvendige hormoner. Dette kan føre til ustabile blødninger, cyster på eggstokkene, og ødelegge din naturlige syklus.

Skrevet

Tusen takk for svar=)

Det er greit å vite, og det var vel egentlig disse svarene jeg var ute etter...=)

Det gjør det enklere og droppe det, og bare laver å tenke på det=)

Skrevet

Det som er rart er at leger skriver faktisk ut pergo til jenter der man ikke helt finner ut hva problemet er. Jeg og to venniner har fått pergo nå.. Jeg har en veldig stabil syklus, men EL varierer en god del da. Men poenget er at alle oss tre har stabile sykluser, med påvist EL, alikevel får vi denne medisinen..

Men det stemmer egentlig at den øker sjansen for å bli gravid, også for dem som har EL fra før. Ofte slippes mer enn ett egg, og fester ikke det første seg, så er det god sjans for at det andre fester seg igjen. Siterer legen min her altså. Jeg var litt bekymret for det å få flerlinger pga ryggproblemer osv så jeg tok det opp. Utnytte sjansen når man først er der da.

Skrevet

Klart en må nytte sjangsen når den er der.

Ja jeg leste at det skulle øke sjangsen til å bli gravide, pga at det da vil slippes flere egg.

Men jeg har jo "bare" prøvd i 6mnd og når det nærmer seg jule tider og viss ingenting har skjedd vil jo noe måtte gjøre det vil jeg tro...

Håper jeg slipper og ty til lege midler og at det snart klaffer.

Hvor lenge har du gått på denne sort medisin og hvorfor fikk du den egentlig?

Har du prøvd lenge?

Skrevet

Litt usikker på om det er meg du spør, men bare svarer anyway. Jeg begynner denne perioden. Så sant jeg ikke er gravid nåda.. noe jeg tviler littegranne på.

jeg sa jeg ville bli gravid raskest mulig igjen, og da med all hjelp jeg kunne få.. Og med tanke på at jeg alltid har slitt litt med å finne nøyaktig når EL er, så ga han meg da pergo.

Skrevet

Glemte å si at jeg har vært prøver i noen år nå. Har blitt gravid nå og da, men mistet.

Skrevet

liten_en

det var deg jeg spurte=)

Jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg har El på, og vi har sex før/under og etter EL og jeg er nå som vises på nicket inne i pp 6 men det er 16 mnd siden jeg sluttet på pillen...

Vil gjerne at det skal skje naturlig og håper jeg slipper hjelpemidler...

Men en får vel bare smøre seg med enda mer tålmodighet...

Skrevet

eg gikk på p sprøyte i flere år, og det tok meg 11mnd før syklusen kom skikkelig igang...

Men håper veldig du får det til snart. :) Skulle ikke vært noen ventetid når man ønsker det så sterkt.

Skrevet

Jeg gikk på mini pillen med samme innholdet i som p-sprøyten, og i mnd nr 11 kom EL....

Og det er nå snart 7 mnd siden....

Nei vente tiden kan en godt klare seg uten...

10 dager igjen til EL og håper jaggu meg at denne gangen... hehe..

Hvordan ligger du an?

Er du gravid?

Skrevet

Beklager liten_en... tok litt tid før jeg kom på her=)

Tenker meg om så vet jeg du ikke er.. (grunnet pergo)

Skrevet

Tror ikke jeg er gravid.. Selvom vi hadd oss rundt antatt ELdag.. Men det var rent tilfeldig. Er til og med usikker på om hovedingrediensen kom dit den skulle.. lol.

Skrevet

Oj, såpass.. hehe..

Det skal visst ikke så veldig mye til for at det skal skje.... =)

Får håpe på det beste... når har du ikm?

Skrevet

Har på Mandag. Men tviler sterkt på jeg er. Og det gjør ikke noe heller. Da ønker jeg bare pergoen velkommen til min kropp. :P

Enn du da?

Skrevet

Hehe... det skulle jeg også gjerne ha gjort...

Men jeg gir den noen mnd til å prøve selv på=)

Jeg har El neste søndag og ikm 12/8.... så får en bare se=)

Skrevet

Jeg postet den for raskt.. det sto jo i det andre innlegget ditt..

Som sagt, håper virkelig det ordner seg for dg snarest. :)

Skrevet

Takk for det og det håper jeg også... for oss begge=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...