Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Skal bort i kveld, og skal ta meg et glass rødvin for første gang etter fødselen. Skal ha babyen med. Ammer rett før jeg tar glasset, og har med en flaske mm til neste måltid. (babyen er 5 uker) Stemmer det at vinen (kun ett glass) er ute etter 3 timer? Så mye styr for litt vin:-)
Pee-Jay Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Den er ute av melken når den er ute av blodet, men ETT glass vin hadde jeg ikke brydd meg om . Har ammet en time etter et glass vin jeg. Leste en artikkel for en stund siden om dette. Der stod det at amming etter en enhet alkohol på ingen måte er skadelig så lenge det ikke skjer ofte. HS sa seg enig da jeg spurte, så jeg stoler på det.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Oi, nå ble jeg glad. Har lengtet så veldig etter å ta et glass vin i helga sammen med mannen, men ikke orket pga styr med pumping osv. Men da går det altså an da? Innimellom? Flott. Da kanskje det blir to glass i kveld da? :-) tror forresten etter ti måneder uten alkohol at det holder med ett...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 ett glass vin gir ca 0,2 i promille, og vanligvis forbrenner alkohol med o,15 promille i timen. dvs alkoholen fra ett glass er ute av blodet og melken etter maks 2 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå