Gjest Ut på tur Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Eller tar dere det som det kommer ? Kommer dere til å be dem ha både fødestol, prekestol, sakosekk osv klare sånn at valgene kan bli tatt underveis?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 De henter jo tingene du ber om..på st.olavs vet jeg d står rett utenfor døra å noe innpå rommet... Tar d som d kommer jeg ja, en vet jo ikke hva som er best før det kommer til stykket;)
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Fødte i knestående i seng sist, veldig fin fødestilling. Har ønske om å kunne være mest mulig oppreist, bare jeg klarer og kan være det. Dro veldig nytte av å være det sist. Prekestolen er flott. Men tar det i utgangspunktet som det kommer.
Gjest Ut på tur Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 På svangerskapskurset sa de at knestående og stående var bra i forhold til å revne, Samtidig som det for meg ser ut som om kroppen da får jobbe fritt, men aner jo hvirkelig ikke hva dette her er for noe
Potetstappe Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Jeg hadde bestemt meg for at jeg ihvertfall ikke skulle føde liggende i seng! Var åpen for alt annet bare ikke det! Men jeg gikk fra 4 til 10 cm på 20 minutter, så når jeg kjente jeg måtte trykke lå jeg jo i sengen. De rakk ikke å få meg over i fødeseng engang, så da ble det fødsel på ryggen. Jm sjekket meg 3 ganger for å se om jeg hadde revnet, men revnet ingenting! Så jeg vi anbefale dere å være åpen før det meste;)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 siden jeg har veldig svak muskelkraft så må jeg ha en stilling som ikke er tung å stå i over lang tid. så mine muligheter begrenser seg litt. Blir vel kanskje liggende eller noe sånt?? Men vet ikke hvordan det blir heller, for syns det er vondt å ligge på rygg. MÅ nok bare prøve meg fram når jeg er i situasjonen og se hva som fungerer. . .
kaur *har født!* Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Go with the flow! Tror det ikke er så lurt å bestemme seg før man skal føde, men ta det litt som det kommer, og kanskje høre på råd og forslag fra jordmor. Mendet er sikkert lurt å tenke gjennom hvilke alternativer man har på forhånd. Med nr 2 var jeg veldig bestemt på å bruke fødekrakk. Men når jeg satt der, ble det helt feil. Smertene ble for sterke. Så endte jeg opp i sideleie, som fødselen før...og fødselen etter.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 19. juli 2007 #8 Skrevet 19. juli 2007 Jeg skulle jo stå på knærne og henge framover over en saccosekk eller lignende...da pressriene kom, heva de ryggen på fødesenga og bretta opp dynen der slik at jeg kunne stå slik på knærne. Men det var bare jævlig...riene blei jo bare værre av det! Så da la jeg med på venstre side slik jeg hadde lagt under hele åpningsprossesen...var kjempebra!:-) Så jeg er veldig åpen for ting, men håper jeg får føde sånn igjen for det var behagelig!
@nne p@ l@nne Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 Når jeg skulle ha nr 1 var det en stakkars barnepleier som fikk en sacosekk kastene etter seg. Men da hadde de drevet og pushet saccosekk i lange tider og jeg synes bare den var i veien. Ellers så har jeg født to barn liggende i sengen med beina i bøyler og følt at det har vært ok for meg. Hva det blir til nå tar jeg som det kommer. Men jeg er i hvert fall enig med meg selv at det er jeg som skal bestemme hvordan jeg skal føde!! (så fremt JM ikke må bestemme pga babyens ve og vel da)
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 19. juli 2007 #10 Skrevet 19. juli 2007 jeg fødte vanlig sist, gyn stilling, liggende halveis med puter bak.. synes det var ganske så behagelig jeg.. tror jeg kommer til å gjøre det denne gangen også. Ellers så høres deet så godt ut å føde i vann, men jeg tror ikke sykehuset jeg skal på har det tilbudet.. Selv vil jeg ikke velge en fødestillign der tyngdekraften får spille inn, siden det sies at det er større sjanse for å revne da. revnet bare bitte litt sist og trengte noen få " pyntesting" som dem kaller det.. og det vil jeg hales ha denne gangen å..
litakine og Theodor Skrevet 19. juli 2007 #11 Skrevet 19. juli 2007 foreløpig så ønsker jeg å føde knestående med saccosekk under brystet, dette fordi det er en stilling jeg har hatt mye nytte av når ryggen er som verst, og er en stilling jeg "trives" i. Men jeg er åpen for det meste, og blir vel å ta det som det kommer. Ønsker og å føde i vann, men dem tilbyr ikke det på sykehuset jeg skal på
SuperGlad Skrevet 19. juli 2007 #12 Skrevet 19. juli 2007 håper å føde slik som sist, på siden med ene foten i en bøyle. meget behagelig :-)
jentegutt&gutt Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 nr 1 ble født på operasjonsbenken, da de ombestemte seg med hensyn til keisersnitt. Nr 2 lå jeg i badekar helt til jeg skulle begynne å presse... med denne håper jeg å få ligge hele tiden i badekaret! Spørs hvilken jordmor osv som er på vakt. Badekar anbefales veldig med hensyn til åpningsfasen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå