Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Hei, lurer litt på dette med sit-ups. Har sett på mange nettsider og finner ikke noe entydig svar. Noen sier at mageøvelser er ok, andre sier man skal være forsiktig med rette sit-ups etter 1.trimester og gjøre forsiktige øvelser men heller mere på de skrå magemusklene enn de rette. Er det ok å ligge på magen frem til den begynner å hardne?
Serial mom Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Jeg er utdannet fysioterapeut og personlig trener:-) Du kan fint trene sit-ups,eller crunchies,men pass på å ha korsryggen godt nedi gulvet,små bevegelser,og ikke fortsett om det er ubehagelig. Når magen vokser vil magemusklene bli svajere,siden de dlere seg for å gi plass til babyen,så da bør du heller gå over til å trene de skrå,evt. kan du trene de rette bare ved å ligge og stramme,uten å reise på overkroppen. Husk å trene ryggen også,siden den får unatulig mye belastning under graviditeten! Magen kan du ligge på så lenge du selv synes det er ubehagelig,det er ikke farlig. Jeg gjør det enda,sånn halvveis ihvertfall,er 22+1.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 tusen takk for svar:) Har jo ikke lyst å trene på meg brokk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå