Gjest Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Vi sliter med å finne den rette malt mengden i mme. Har vi for lite, får han treg avføring, har vi for mye får han luft i magen og magevondt. Han er nå 3 1/2 mnd. gammel. Noen som har noen gode tips og råd?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 vi har en halv teskje i hver flaske :-) det virker iallefall her , vi hadde det samme i til storebror som nå er 17 mnd :-)
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Okay, da får vi bare prøve å fortsette med en 1/2 ts malt i hver flaske da. Kanskje han blir vandt med malten etterhvert.
2blånisser Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 På føden sa de 1 ts per 100 ml. Har brukt det noen ganger og det har fungert fint.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Hvor mye som er best for ham må dere selv finne ut...alle barn er forskjellige. Noen reagerer best på å få malt i hver flaske, for noen er det best å ha malt på én eller et par av flaskene. Og noen har det jo best uten malt. Selv bruker vi knapt malt til snulla.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Jeg brukte (bruker) svisker for å forhindre treg mage. Det er et alternativ til malt. Malt er sukker og setter mye smak på mme. Den kan gi luf ti magen. Den kan gi rennende "sprutende" bæsj. Den innehlder karbohydrater. Den kan gi illeluktende fis. Svisker setter fart på magen naturlig. Du finner den i barnemat hylla eller du kan lage selv. Gi en ts (eller flere) ved hvert måltid. Småfolk sin funker bedre enn nestle.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 19. juli 2007 #8 Skrevet 19. juli 2007 Men svisker er for barn på 4 mnd og over, bare så det er sagt. Er jo bare 2 uker igjen da.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 Det er det som står på lappen, ja, og hvis man er 4kantet så følger man det... Etter anbefaling fra norsk helsevesen står det minimum fra 4 mnd på all barnemat. Og dette burde sikkert gjelde malt også... Barnelegen på HS anbefalte svisker forran malt da jeg spurte om råd for hard mage. Vi begynte når baby var 7 uker, og dett har gått helt fint. Jeg er veldig fornøyd med svisker kontra malt, for hun fikk så rar bæsj av malten. Den var liksom slimaktig-slim med klumper i. Og så prumpet hun promper som luktet helt jævlig. Dette sluttet da vi gikk fra malt til svisker. Jeg var lettet, for jeg ville ikke gi babyen min noe som fikk resulterte i så rar mage. Barnelegen sa også at malt inneholder karbohydrater - altså energi og at barn som fikk malt hadde lettere for å bli overvektige.
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #10 Skrevet 19. juli 2007 Så man kan gi sånn sviske-saft før 4 mnd? gir du babyen din på 7 uker det?Og det har gått bra? Kanskje jeg skal spørre HS om jeg også kan det, for avføringen til snuppa er heeeeelt (sorry språkbruken) fucka...! Malten er "farlig".. he he, i den forstand at man ikke heeelt vet hvor mye man skal bruke... Tror nemlig jeg har brukt liiiiitt for mye i dag...!
Shabby Cheap Chic Skrevet 19. juli 2007 #11 Skrevet 19. juli 2007 Jeg bruker 1 ts i 1 liter vann.. er vel ikke noen fasit på hvor mye, men er bare å prøve seg fram. jenta mi er 3,5 måneder nå og har fått mme med malt fra fødselen.. skal snart gå over til sviskesaft eller purè nå..
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #12 Skrevet 19. juli 2007 Mitt barn er nå 8 mnd, vi begynte med svisker når hun var 7 uker og det har gått kjempefint. Jepp, bomelomen kan bli helt "fucket" av malt... Jeg lilkte aldri ha malt i mme og når legen (som er 3 barnsmor) sa at det var ok, så var det en lettelse å hive maltglasset i søpla! Vær obs på at HS ikke nødvendigvis vet hva de skal si dersom du spør. Min erfaring er at de ikke nødvendigvis vet så mye om flaskebarn. Min HS hadde hvertfall vanskelig for å hjelpe meg (bortsett fra legen, som jeg etterhvert ringte for å spørre om råd - helsesøstrene var lite hjelp). Jeg måtte gi helsesøster info selv... Siden malt har blitt brukt i haugevis av år så er det det som blir foreslått. Jeg tror også at helsesøster lærer om flaskebarn og/= malt på skolen. Selv stoler jeg på en god posjon sundt fornuft, enn en HS som ikke vet om flaskebarn (siden alle SKAL amme) og en ettikett på hylla i matbutikken. Men, det er meg....
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #14 Skrevet 19. juli 2007 Må vel også legge til at du ikke "må" spørre HS om annet enn råd. Det er foreldrenes barn, ingen andre bestemmer over ditt barn enn du (og pappan), ikke HS og ikke mormor Stol på deg selv, det er noe av det viktigeste en mamma gjør. Søt jente du har fått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå