Gå til innhold

Hvilken krem/olje??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Nå er det snart bare 6 uker igjen til termin, og jeg lurte litt på denne oljen/kremen dere snakker om som dere smører på for å minske faren for å revne, og for å mykgjøre området der nede.......

Hva heter den og hvor får jeg kjøpt den?

Bør jeg forresten begynne å pakke sykehusbagen nå snart - eller kan jeg vente til 3 uker før f.eks??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen pakker bagen allerede nå, men jeg for min del kommer til å vente til 3 uker før termin eller mindre... Så det må du nesten se litt på selv:)

Når det gjelder den olja, er det to som jeg har hørt blir brukt:

weleda svangerskapsolje... spør på helsekost de vet hvilken av sortene det er du skal ha.

ellers mener jeg å ha hørt om jordnøttolje som skal brukes. (?)

Lykke til;) heldig du da, ikke lenge igjen:)

Skrevet

Takk for svar :) Skal sjekke ut helsekostbutikken - de har vel kanskje noe på apoteket også? Men har liksom ikke lyst å si alt for mye hva jeg skal bruke den til liksom ;)

Ja - nå går det heldigvis på frem - På tirsdag er det 6 uker igjen, og kun 2 uker til permisjon, da jeg har noen feriedager til gode :) Så håper det går like fort på frem som det har gjort til nå....men etter det jeg hører her inne så høres det ut som om den siste tiden går veeeeeeeeeeeeldig tregt. Men formen er fin ellers så jeg håper å kunne være i aktivitet og gjøre ting i huset når permisjonstiden starter og det er nok å gjøre, så da går det vel gjerne litt fortere:)

Lykke til videre :)

Skrevet

Heisann!

Jeg bruker jordnøttolje som jeg har kjøpt på apoteket. Litt billigere enn Weleda sine produkter som man får kjøpt på helsekost;) Der finnes det fødselsforberedende olje som skal brukes for å forebygge revning, og svangerskapsolje som skal forebygge strekkmerker. Disse kan du faktisk få kjøpt på nett også, hvis du skulle ville det, f.eks. herfra:

http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/weleda_produkter/foedselsforberedende_olje_fra_weleda

Lykke til!!

Skrevet

Weleda fødselsforberedelseolje har jeg fått meg som forebyggende mot revning!Håper den funker!

Skrevet

fant forresten på den der kalenderen min som hun der jordmor siri har skrevet at kobbersalve skal være bra.. :=)

nå har du noen å velge mellom;)

Skrevet

+ bringebær te eller kapsler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...