Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ferie nå, det har ikke han. I dag ga han beskjed om at han skal jobbe overtid både i dag og i morgen, i tillegg til at han får det skikkelig travelt neste uke. Da han så at jeg ble ganske overskya i ansiktet, forta han seg å si at for - all del, han fikk heller gjøre noe husarbeid etter at han kom hjem om kveldene da (som om det er en sur og jævlig plikt han har).

Mangler menn det genet som tar hensyn til familien sin og tar det litt piano om sommeren? Kanskje jeg skal si det samme om sex - når jeg er ferdig med å drive husarbeid og kose meg med ungene, så får jeg heller ha litt sex, da...

Ferie - my ass. Hadde det ikke vært for at unga koser seg med alle ferievennen sine, hadde jeg tatt dem med og reist et annet sted hvor noen serverte meg maten hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?? at det var ??

du har ferie så da skal mannen din gjøre husarbeid?

hva mente du egentlig?

jeg er hjemme med unga i sommer-fordi jeg har vært hjemme siden førstemann blei født...

og mannen min har jobbet overtid i noen uker nå...

skal jeg forvente at han da i tillegg skal gjøre husarbeid når han kommer hjem på natten?

og når jeg begynner i jobb om litt over en uke, og han tar ferie.. skal han kreve at jeg skal ta alt avhusarbeid når jeg kommer hjem fra jobb?

hæh??

Skrevet

Jeg mener at han må være med og ha ferie. Det skal han nemlig ikke ha. Med andre ord tar jeg fri for å feriere med ungene, stelle for familien hans OG gjøre alt husarbeidet. Han jobber bare mer overtid, OG HAN HAR FAKTISK MULIGHET TIL Å SI NEI. Og når jeg begynner på jobb igjen, så jobber han forsatt full uke og lange dager. Mon tro hvem som skal ta seg av ungene og huset da?

Og dessuten så spør jeg meg: Hvilken mann ville tatt fire uker ferie for å stelle hjemme mens kona jobbet morgen, middag og kveld?

Skrevet

Han tar jo faktisk fra henne muligheten til å ha ferie selv. Det hadde jeg aldri godtatt. Greit at han ikke vil ha ferie, men da får ungene bo en uke hos mormor mens mamma reiser en tur til syden alene, hvorpå mamma og ungene reiser en tur til danmark eller noe slikt. Da kan gubben jobbe alt han orker og bare gjøre husarbeid dagen før familien kommer hjem. Så får han ha det så godt når alle snakker om hvor kjekt de har hatt det.

Han kan ikke tvinge kona til å ta hans del av alt istedet for å kunne ha ferie. Slikt blir det separate liv og skillsmisse av.

Skrevet

Skjønner godt at du er forbanna, men hvorfor i alle dager tar dere ikke ferie samtidig og reiser bort og koser dere sammen?

Når skal han ha ferie?

Skrevet

Vi hadde ei uke i beg av skoleferien, det var alt. Slik jeg opplever det, så ser han mine resterende tre uker som en gyllen anledning til å jobbe litt mer, siden jeg alikevel går her og passer alt.

Skrevet

Slik jeg ser det, så får du bare ta med deg ungene og reise bort litt. Da kan han jo jobbe alt han orker.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor mannen din ikke tar ferie sammen med deg, eller i alle fall at feriene deres sammenfaller delvis - minst et par uker. Når skal han ha ferie, da? Hva jobber han med, forresten?

Enten så reiser du bort, og overlater hele hjemmet til han, eller så tar du kun det nødvendigste av husarbeidet og overlater resten til ham - si at "Sorry, men jeg har faktisk ferie og da velger jeg å kose meg og slappe av litt, i stedet for å stå på pinne for deg!". Ikke la ham komme hjem til ferdig middag, i alle fall!

Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg skal gjøre akkurat det: Finne en kjekk plass å feriere to-tre uker neste år, og så kan han bli med hvis han vil. Uansett så reiser i alle fall vi.

Skrevet

DET VAR LURT DET !!!! Bestill i god tid!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...