Gå til innhold

Kan vi ikke slå et slag for samene igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det oppe et forslag om at samene skal få den olja som evt. finnes uti havet uttafor finnmarkskysten. Siden finnmark består av hele 10% samer,så er jo det virkelig et supert forslag! Da kan de oppgradere firhjulingene og helikopterne sine,og drikke seg dritings hver dag på fin cognac....

Hva faen tror de vi her sør har brukt oljefondet til? Til BARE oss her nede? De har søren meg så mye subsidier der oppe at det er til å spy av! statsskog har foretatt en reintelling der oppe,og de fant dobbelt så mye rein i flokkene som det er oppgitt at de faktisk eier,og så får de betalt ut erstatninger. De er jo "urbefokninga",så hver gang de bli "urettferdig" behandla,så syter og klager de til menneskerettighetsdomstolen og gud vet hva. Buhuuu,Nordmennene tar landet fra oss her oppe! Okei,vi kan skille av halve finnmark til dere,så kan dere klare dere sjøl! Slutt på støtte,subsidier,erstatninger og kompensasjoner.... Urbefolkning meg i rompa! De har herja og kjørt opp halve vidda,og hver gang en er på tur der oppe,så finner man utbrente bål med hakvbrente plastposer,knuste spritflasker og dype scooterspor i gjørma....

Og jakte,det får de gjøre gratis og fritt der oppe! Alle andre i finmark må betale 450 kr. For en ukes jaktkort,mens resten av landet må ut med 1450 kr! Glad for at flybillettene ned hit til oss er svindyre,så slipper vi å ha de hengende rundt her støtt og stadig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klapp igjen du da. alle vet at de fleste samene bor i oslo, så det gagner oslos befolkning også, surfitte!

Skrevet

Amen! Så enig. Her blir folk forskjellsbehandla til de grader. Hevngjerrig tankegang samene har!

Hilsen en Finnmarking som er av norsk, finsk og samisk avstamming...(men som ikke kvalifiser for de samme rettighetene som samer....)

Skrevet

Nope,bare dem som bor der oppe å lever av "naturen"!

Det ville gagna oss sørpå at vi fikk stappa alle samene på ett sted,laaaaangt nord,så vi vet hvor vi har de gærningene!

Surfitte kan du være selv!

Skrevet

Oslo er norges største samekommune bare så det er sagt. Så det er der de burde utøvd sin makt, ikke her nord.

Skrevet

Ikke faen,vil ikke ha dem her nede heller,selg dem billig til Finland eller noe!

Skrevet

dere må seriøst ha store fritidsproblemer...

Skrevet

Ja,det er DET vi har! Fordi vi irriterer oss over at de sosemiklene får utdelt store summer av våre hardt opptjente penger,for å dasse riundt der oppe å lyve,sloss og krangle om hvem sin rein som har pult hvem!?

Like idiotisk som å bry seg med hva folk her inne har på stuebordet,om de drikker vann med kullsyre i eller har mange dager igjen her inn efør de stikker.

Skrevet

Hehe, jævlig bra, spess anonym 14:53

Skrevet

Takker:-) Er meg som er HI,men det skjønte du vel ut fra min erklærte kjærlighet ovenfor lappjævlene!

Skrevet

Hehe må bare få si at Samer e så langt ifra en urbefolknng som man kan komme. De e nomader og hører ikke til her egentlig.....hvis eg ikke husker feil så e de opprinnelig fra Russland:\

Skrevet

Der ser du,de hører ikke til her! Stikk til dem en koskinkorja(eller hva den spriten nå heter) og send dem til Russland!

Da de kom oppe fra mellom-sverige av,så var enda ikke grensene trukket oppe i Finnmark,men da de ble trukket stod de der å hylte og gaulte om at det var demmes land nå,for de var der "først!" (ja,rart! ingen andre vil jo være der oppe frivillig!)

Skrevet

kom ikke hær å lure mannsjit på folk, man må for faen kunne læse skilt uten å trenge tolk! kukhælvetes jævla shitsama! Språkloven sug mæ langt oppi ræva!!!

Vi skyt skiltan, vi skyt på skiltan, vi skyt skiltan di samiske skiltan, vi skyt skiltan vi vi e skiltskytteran, edle riddera av det norskes beskyttera! vi skyt skiltan, vi blaffer dæm rætt ne, ska se den satans jæveln som ska hindre oss i d!!!!

hyva hyva!!!

Skrevet

Og indianerne i Amerika kom egentlig fra Asia eller noe sånt, og de er nomader de også, så de kan lissom ikke kalle seg noe urbefolkning. *tvinner håret med pekefingeren og tygger høylytt på tyggisen* Hallo, lissom.

Skrevet

Ei i klassa mi forventa at vi skulle kalle henne same fordi oldemoren hennes hadde en anelse same i seg, og hun fortalte støtt og stadig om hvor mye vi forskjellsbehandla samene FOR 60 ÅR SIDEN. HELLO - get over it. Livet går videre. Såklart det var forferdelig mens det stod på, men skal man ha dårlig samvittighet for noe tippoldeforeldrene våre gjorde DA liksom? Har jo ikke noe med OSS her nå idag å gjøre... Vi alle gjør jo det beste vi kan for å "inkludere" samene, fordi de har det så sabla vondt, men mange av de blir jo aldri fornøyd uansett.

Hilsen ei som har ei bestemor som er same! Og hun har kommet seg videre i livet. Nytter ikke å rippe opp i gamle ting som har skjedd for ørtenbørten år siden.

Skrevet

Men ok,jeg er ikke no samesympatisør på noen måte, jeg er veldig enig med HI. Gi de ett hjørne i Finnmark og la de ble så jævla selvstendige som de orker. Men jeg må bare spørre om noe: Hva vil dere helst at skattepengene dine skal bli brukt på? 10 nye reinsdyr til en fordrukken same,eller ny hatt til Mette-Marit? Jeg hater nemlig den dama. Og jeg hadde med glede gitt hele skatten min til Finnmark om monarkiet ble oppløst. Den dama skal ikke bli dronning! ÆSJ

Skrevet

"Samesympatisør"? Skulle tro det var nazister det var snakk om. *knegg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...