Gå til innhold

Da var jenten min her :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ble tatt med keisersnitt 14/7 kl12.30. Skulle ha planlagt KS 26 juli, men fødselen startet før... Har siste ukene hat økende med kynnere, men siste dagene før helgen hadde jeg litt mensmurringer i mage og rygg. Det var ikke vondt bare liksom noe uvanlig. Ringte føden fredag formiddag og fikk beskjed at dette var helt normalt før termin. Dro på handletur, men var så redd for at noe kunne være i gjære så ringte føden igjen på kvelden. Traff en super JM som sa jeg skulle komme opp bare for å få ro i sjelen... Fikk ikke barnevakt så kjørte opp selv, hadde jo ikke vondt eller noe og regnet med å komme hjem igjen. Tok ikke med noen ting!

Kom opp og ble undersøkt, hadde 2cm åpning, noe som igjen kunne være normalt for andregangsfødende noen uker før fødsel. Fikk sånt apparat på som målte fosteraktivitet og rier, og hadde noen sterke kynnere som ble målt der. I.o.m at de var redd jeg skulle gå i fødsel før KS bestemte de seg for å ha meg der over natten til observasjon. Manna min fikk komme en tur opp, men dro hjem da det så ut til at ikke noe skulle skje. I løpet av natten ble jeg undersøkt flere ganger for å se om åpningen var blitt større, og dette må ha økt på riene for nå begynte de å bli regelmessige (hvert 5 min.) men ikke direkte vonde, bare sånn at jeg ynket meg litt midt i de :) Jeg var imidlertig jublende glad for hver rie som kom, for jeg var mer enn klar nok til å bli forløst ved KS. På morgenen var det blitt bestemt at jeg skulle tas i løpet av formiddagen. Mannen min kom opp og jenta kom kl 12.30 ved såkalt akutt keisersnitt. Jeg fikk litt hetta under selve KS (aner ikke hvorfor), og ble lettere panisk (grein og grein), men alt i alt var KS en super opplevelse. Hadde endel smerter den dagen men fikk rikelig med smertestillende (var nok en smule bortreist innimellom...), og på ettermiddagen fikk jeg kose med nurket mitt. Dagene etter fikk jeg såpass med smertelindring at jeg var oppe og gikk og stellte babyen min. Barnelegen som undersøkte henne var forundret over hvor frisk og fin jeg var :)

Fikk litt mer smerter av å være såpass i aktivitet, men fikk som sagt noe for det og da er jo alt supert:)

Lå på barsel i to døgn, så fikk jeg flytte til en enhet som er bare enerom og egentlig for "lette" fødsler. Dro hjem fire døgn etter KS.

Nå koser jeg meg med nurket som veier 3000g (gikk litt ned) og er 50 cm, og selvfølgelig er verdens fineste baby :)

Hun får flaske med mme, fikk hetta av ammingen (ikke peiling på hvorfor jeg ikke klarer det, gått mange runder med meg selv der. Et SVÆRT vanskelig valg...).

Lykke til til dere alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis med lillepia=)=)

Gleder meg jeg også, til mi kommer=)

Skrevet

Gratulerer med lille prinsessen! Ønsker dere lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...