nickoline og supermann Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 har ei veninne som ungen ble født seks uker før tiden. Veide 2700g. De mener hun er prematur, men ungen er frisk og rask. Sugde med en gang, men er treg som mange er. Jeg mener hun ikke er prematur selv om hun er for tidlig født. Egentlig det samme for meg da, jeg bare lurer?
På vei igjen <3 Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 De pleier å si at om babyen er født mer enn 4 uker før tiden er den prematur
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Babyer født før uke 34 eller 35? Til HI, da var den jenta stor! Ei jeg kjenner fikk ei jente syv uker før, og hun veide en kilo mindre en din venninne sin!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Født før 3 uker før termin er vel prematur? Men første jenta mi ble født 16 dager før termin, men ble innskrevet prematur på føden...
Sentralstøvsugeren Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Født før 3 uker før termin er prematur. Jeg fikk i uke 34. Han veide 2200.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Tenkte det samme! Sistemann her veide 2700g når han ble født 17 dager før termin.
mamma og my Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Alle barn som fødes før uke 37, er pr definisjon premature. Men det er velidg forskjellig hvor påvirket de er av det å være for tidlig fødte, og dersom barnet er dysmaturt, dvs lavere fødselsvekt enn alderen skulle tilsi (f.eks pga dårlig næringstilgang i livmoren) kan det ha større konsekvenser enn alderen barnet hadde da det ble født. Så jenta hadde sannsynligvis god næringstilførsel i mors mage
nickoline og supermann Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2007 Min gutt ble født til tiden. veide 3200. 2860 da vi ble skrevet ut. De er så opptatt av at hun er prematur nemlig. Det er visst veldig spesielt. Men de har en sunn og frisk baby......... Håper de ser det snart og kan kose seg i stedet for å stresse....
trompetisten Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 Normal fødsel er etter uke 37, alt før er en prematur baby. Det er faktisk ganske uviktig (til en vis grad) hvor mange gram babyen er, det er antall uker, dager og timer i magen som teller. Babyer tar like lang tid på å utvikle seg og sine organer uavhengig av hvor stor babyen er, så sant man da ikke er dysmatur (vekstheming). Så selv om babyen spiser, så kan det være andre virkninger som kommer av at man er prematur. Synes du skal støtte venninnen din, i stedet for å "fnyse" av hennes premature baby. Det ER faktisk stressende å få en prematur baby. Selv om mange kan stå på sidelinjen og si at det går så bra, og er så stor og flott.
nickoline og supermann Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2007 Jeg fnyser ikke, men synes det er synd de ikke klarer å nyte at hun er velskapt og frisk som bare det....... har vært mye bebiser i mitt miljø de siste 2 årene, og hun er like sunn og frisk som de. Men det er forsåvidt "svigermor" som maser om dette prematur greiene. De blir påvirket av det og veldig fokusert på dette.... Det er andre ting også. Bla annet at mor ikke kan gå ut fordi det blåser. Kan få brystbetennelse.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå