Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snupp her er allergisk mot melk, så nå tenker jeg begynne nedtrappingen og gå over på Nutramigen mme. Hun er snart 7 måneder. Hvordan tok du nedtrappingen?.. rart dette med å slutte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sluttet da snupp bare tullet med ammingen (reiv i puppen og skulle se andre veier, nektet å drikke seg mett etc). Flaske derimot kunne hun fint spise seg mett og vel så det på. I og med at vi hadde hatt ei ukes tid hvor hun sikkert spiste bare halvparte av det hun skulle fra puppen (hadde ikke pumpe eller mme tilgjengelig på hytta og tenkte hele tiden at det skulle gå over) hadde allerede melkeproduksjonen min trappet seg såpass ned at når vi gikk over på kun mme trengte jeg bare pumpe 1- 2 ganger før det var helt stopp. Og snuppa klagde ikke på mme'n heller, men fikk litt hard mage med en gang så vi ble ganske avhengige av malt i melka. Så vi bare erstattet måltidene hennes helt med mme uten store problemer. Hun var 4,5mnd da vi slutta forresten.

Skrevet

Takk for svar:) Snuppa her ser også andre veier... mye om & men før hun blir ferdig:-O Så flaske skal bli bra:-)

Skrevet

Min var 10,5 mnd da vi sluttet, men jeg gikk fra å amme 3-4 ganger i døgnet til åikke amme i det hele tatt. Bråstopp med andre ord. Frøkna gjorde aldri noe forsøk på å tilnærme seg puppen etterpå, virket som den var ute av syne ute av sinn... Ikke lekket jeg en dråpe etterpå heller, selv om jeg var gravid igjen. Så det hele gikk over all forventning=)

Skrevet

Ikke værst:-) Håper det ikke blir vanskelig her heller...

Skrevet

Jeg vil også avslutte ammingen, han er 8mnd, men han tar ikke flaske, så jeg må først introdusere 4 faste måltider der han får i seg annen type drikke via t-skje.

Skrevet

Oj... vil ikke han ha flaske... da er jeg heldig...snupp her digger flaske, men da helst fra andre enn meg (melkekua) Hehe :) Har du prøvd å la andre gi han flasken?

Skrevet

Ja, det har vi prøvd, han bare tygger på den og spytter melka ut, han har vel bare vendt seg til puppen da, skulle ha prøvd med flaske tidligere, for han tok den ved 3mnd alderen og da opprettholdt jeg ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...