Gå til innhold

Ble forbanna nå(ang legers taushetsplikt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster var hos spesialist idag. Og nevnte i den forbindelse at vår mor har en sykdom, (som kan være arvelig) Mamma har også vært pasient hos denne legen, og han går da inn på hennes journal og forteller min søster hvilken diagnose mamma har, (forøvrig ikke helt den samme, men lignende som mamma ble fortalt at hun hadde, og som hun er uføretryget for). Min søster ble s¨å paff over at han begynte å snakke om det så hun sa ingenting, hun er av den litt forsiktige typen. Men legen kan da umulig ha lov til å diskutere min mor sin diagnose med min søster? Ringte og fortalte det til mamma, og hun virket veldig overrasket over hva legen hadde sagt. Jeg mener legen bør meldes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det kan han ikke, det er ikke noe søsteren din har noe med uansett så da bør han vel strengt tatt ikke ta det opp.

Skrevet

Nei, dette har ikke legen lov til. Dette kan dere gå videre med.

Skrevet

men jeg hadde ærlig talt blitt mer forbanna på mamma om hun hadde en arvelig sykdom og ikke delte det med meg!

Skrevet

Ikke så lenge din mor ikke har godtatt det nei!

Min familie har samme lege, og han snakker om alt.. Dvs han snakker med pappa om meg liksom..

Skrevet

hun hadde jo fortalt det da siden søstra til HI visste om det, men det betyr ikke at legen kan gå inn i moras journal og fortelle fra den.

Skrevet

Vi vet jo så klart om det. MAmma har vært uføretrygdet i mange år, men uansett, hva i alledager har det med denne saken å gjøre?

Skrevet

Den var til Hibbel, kopm ikke helt der den skulle.

Skrevet

er vel kanskje litt drøyt akkurat den situasjonen....

men jeg har opplevd noe av det samme, på en litt annen måte..

mannen min blei livstruende dårlig i fjor og vi har samme lege...

jeg har følt det som veldig beroligende og trygt å kunne gå til vår lege og snakke med han om alt rundt mannen min sin "sykdom."

og siden han kjenner oss begge har han spurt meg om hvordan det går med mannen min og hvordan vi klarer oss hjemme...

veit ikke helt hvordan det er i forhold til taushetsplikten den veien... men det er uansett fint å ha samme legen slik at han kan svare meg på ting jeg lurer på i forhold til mannen min....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...