Gå til innhold

Hva er passende straff for dette????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 3,5 år og gutt på 2,4 år. De hadde hatt det veldig koselig oppe i senga til meg og mannen. De hadde kasta dynene ned på gulvet, tatt av lakenet. Det er andre gangen de har gjort det med et par dagers mellomrom. Jeg gav de en advarsel sist de gjorde det. Og de vet at de har ingenting der inne å gjøre om ikke jeg eller pappaen er der. Jeg sa til dem at nå fikk de ikke lov å gå ut i dag og ikke i morra *hyl og skrik* Og nå er det nydelig vær ute også, og så hørte jenta naboungene som var ute, og de leker ho mye med. så ho ville veldig gjerne ned dit. Men er det for streng straff?????

Kom med synspunkter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om den er streng vet jeg ikke, men er det ikke litt dumt å straffe dem med noe de hadde hatt godt av? Mennesker trenger frisk luft, også barn, så jeg ville nok ikke valgt det som straff. Hva med at de må hjelpe deg å rygge opp igjen i stede (eller gjøre det helt alene) og ikke får leke med noe annet før det er helt ryddig og fint igjen?

Skrevet

Det dummeste er jo at du allerede har gitt en straff, og det blir dumt å trekke den tilbake... Men det var en særdeles streng straff synes jeg!

Skrevet

For så små unger synes jeg selv at det er alt for strengt... En femminutters timeout og hjelpe og rydde opp er vel mer tilmålt?

Skrevet

Saken er at vi skal ut etterpå, men ikke ned til nabojenta, som ho har veldig lyst til. Men enig egentlig at det er dumt å straffe med husaresst.....hmmm..... Men jeg kan jo si da at ho får ikke lov å gå å leke med X i dag.....

Skrevet

Jeg hadde nok også heller gått for en time out, og å hjelpe til med å rydde opp.

Skrevet

oki....hvis jeg da sier at ho ikke får leke med x i dag, noe jeg vet ho gjerne vil. Men vi skal ut etterpå, for vi må kjøre søstera mi hjem...

Skrevet

Det er nok mer der jeg også hadde ligget, men nå må du vel holde på det du har sakt.

Skrevet

Hadde ikke gitt noen straff i det hele tatt for dette, jeg. Hadde kanskje blitt litt streng, sagt at det ikke var lov å gjøre det og at de ikke fikk være på rommet deres når de gjør sånt.

Ellers ingenting - syns ikke noe om at unger skal straffes over tid for små forseelser - og å nektes å leke ute resten av dagen/ikke få leke med venner senere på dagen syns jeg er helt utenfor alle proporsjoner...

Men det går faktisk an å gå tilbake på det man har sagt, og forklare det med at: "jeg ble sint fordi dere ikke hører, og fordi dere gjør ting dere ikke har lov til - men jeg ble litt for sint, og ga dere for streng straff - så nå gjør vi det slik i stedet, og så må dere love å høre en annen gang".

Skrevet

ja, nå angrer jeg litt på den strenge straffa, men jeg kan prøve å snakke litt med de om det. ARG...denna barneoppdragelsen er ikke bestandig lett.....

Skrevet

Det var egentlig en litt lur løsning, men det var nok ikke en forseelse. Jeg tok de nemlig for akkurat samma tingen for et par dager siden....og da fikk de bare en advarsel og begge måtte rydde opp.

Men jeg skal snakke med dem, og gjør de det en gang til, så blir det baluba i huset....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...