Gå til innhold

Ut å fly med 2,5 mnd gammel baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde flyskrekk i 5 år, men de siste årene har jeg klart å fly uten den store skrekken. Desverre er jeg nå blitt litt engstelig igjen....jeg er livredd for at noe skal skje med oss. Fortsatt må jeg skjekke med gjevne mellomrom at lillegutt puster! Er dette normalt? Noen tips til hvordan lillegutt kan få en mest mulig behagelig reise. Er redd han vil merke at jeg blir redd og hyle hele turen....heldigvis bare en 50 min. tur! Men vil helst slippe det! Tog er jo så sinnsykt dyrt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg en sånn skrekk som deg, men vil bare forsikre deg om at flyturen med min 3mnd gikk bra. Hun smilte hele veien når hun ikke sov. Satt på fanget og koste seg. Puppet opp og ned og det tar jo kanskje bort din egen oppmerksomhet mot å være redd. Alle tankene du har er overdimensjonerte og det kan hjelpe og fokusere på fakta om flyving. Rasjonalisere redselen din på en måte:-) Om du merker at du overfører din redsel til han så er det kanskje med noen andre som kan holde han litt?

Det meste vi gjør her i livet kan få fatale konsekvenser, sånn er det faktisk bare. Det gjelder å ikke sette begrensninger for seg selv, utsette seg selv for det fæle..som jo er å være redd!! Lykke til:-)

Skrevet

Helt normalt å sjekka om han puster;) Min er 5,5 mnd og jeg sjekker jevnlig jeg;)

Skal du reise alene? Hvis ikke kan jo pappen ta han på fanget isteden for deg. Vi reiste til spania når vår var 2 mnd, og det gikk helt fint på flyet, var littegrann engstelig selv men det kan jo ikke sammenlignes pga jeg har ikke hatt flyskrekk. Selv om jeg er blitt mer redd for slike ting etter at jeg fikk gutten min.

Ta med en flaske med sukkervann (eller rent vann hvis han liker det) så du kan gi han hvis han blir urolig, eller så har du jo puppen hvis du ammer.

God tur og lykke til, det går nok så bra så. Det er bare litt skummelt første gang man skal ut å fly, har du gort det en gang blir det lettere neste gang for da vet du mer hva du kan forvente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...