Yoghurt Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 På kontroll i uke 35+4, og babyen følger fint sin egen kurve. Har ligget rett i overkan av det skraverte feltet hele veien og gjør det fortsatt. Men jeg er litt bekymret for å føde en veldig stor baby... og er redd for å gå lenge over termin (det gjorde moren min med begge sine) og derfor få en enda større baby. Spurte jm om babyen er innenfor normalen, og det sa hun at den er. Og så la hun til at "men det blir nok ingen fislebaby, vil anta mellom 3500 og 4000g." På UL 32+3 ble hun estimert til ca 1700g. Noen andre som har erfaringer fra omtrent lignende situasjon og kan si noe om hvor stor babyen ble til slutt..?
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 da har vi nok ingen fisle baby vi heller. i uke 29 var vi på ul og hun ble målt til 1600 gram og legen sa at hun ville komme på 4000 gram ved termin.. ville bli større en vår føste lille gutt. 3820 og 53 cm lang.. Det fikk meg til å svelge en stor klump i halsen... jeg vil ikke å over termin tenkte jeg da! Ungen skal jo ut å.. hehe jeg er så spent på on hun virkelgi blir større en gutten vår.. men også veldig redd
#Glad mamma til2# Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Jeg lå godt over gjennomsnitt kurven sist,men fikk ei lita jente på 2830g 4 dager før termin. Var hos jordmor på mandag og nå ligger jeg langt over hele skjemaet,hun måtte krysse utafor.tror ikke nødvendigvis at babyen er så stor,kan være mye vann og mye med måten du bærer på. Men jordmor tippet at min ville være ca1000g tyngre enn min første. Lykke til videre.
Proppolf juni2012 Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Da jeg ventet sønnen min så ble han estimert til å være 2038 g i uke 31. Hadde prematurer rier, så de kontrollerte godt. Fikk stoppet fødselen, men var inne igjen i uke 34 + og da ble han estimert til 3450 g. Fikk ganske hakaslepp og panikk da, lurte på hvor stor han ville bli til slutt. Han ble født 1 dag over mens termin og 2 dager over ul termin og veide da 4306 g. Så tror ikke dere skal bekymre dere så veldig...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Hvilken kurve er det snakk om? SF-målet? Det er vel ingen direkte forbindelse mellom denne kurven og størrelsen på babyen? Ikke engang UL er særlig til å stole på (hos meg bomma de med et kilo...) Tror ikke så mye på de der vektberegningene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå