Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 En gutt på 2 år. Det går i 120 HELE dagen. (Greit nok) Men når vi er ute så er det ikke leker som gjelder. Det er å slå hunden med pinner, kaste store steiner, river og røsker i bilen, HYLER og skriver hvis jeg sier nei. Kjeder han seg så fælt eller er dette normalt?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Hmm høres fryktelig slitsomt ut spør du meg (sorry).. Men, sitter han ikke rolig i det hele tatt? Hva når dere spiser? Hører han når du snakker til han?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Det ER slitsomt. Han sitter rolig å spiser det er det eneste. Når jeg snakker til han hyler og skriker han som en stukken gris. Jeg vet det er slitsomt å ha en to åring, men skal det virkelig være sånn??
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Hmm, han høres jo litt ekstrem ut. Er han flink til å konsentrere seg om ting? kan han sitte rolig å pusle, lese, tegne for eks? mer enn 10 min? Noen barn er jo VELDIG aktive, snuppa mi er også fryktelig aktiv men ikke på samme måte som din sønn..
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Har selv en 2 åring, men ikke så aktiv. Det lekes fra morgen til kveld, men ikke sånn at jeg blir sliten. Når ettermiddagen kommer og det virker som at hun har litt mye energi, så går vi bare en tur, så er ho klar for natten... Tenkte med engang ADHD av en eller annen form... Har du tatt det opp med lege/helsesøster?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Han kan ikke sitte rolig å leke med ting nei!! Har han aldri gjort. Jeg har også tenkt ADHD men det er jo ikke "lov" å snakke om når han er så liten. Han klarer ikke kosentrere seg... Han vimser ned et glass HVER gang vi spiser. Men det e kanskje normalt?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Dytter litt. Håper noen vet hva dette kan være. Kan noen legge det ut på skravle for meg? Takk!
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #8 Skrevet 19. juli 2007 Jeg hadde tatt det opp med hs, han er jo 2 år og burde kunne sitte rolig å konsentrere seg/ fikle med ting. Nettop dette med konsentrasjon er jo en av symptomene på adhd, at de ikke klarer å konsentrere seg om noe, har du lest om adhd på internett? Kan jo være at lille gullet ditt bare går gjennom en periode hvor han vil teste mammas grenser og har funnet ut hvor mye spennende det finnes i verden: At han blir lei seg og sinna når han ikke får se på og oppdage ALT han har lyst til... Unger reagerer jo på forskjellige måter, når snuppa her ikke får lov til noe så smiler hun bare når jeg sier nei og gjør det om igjen ca 20 ganger til før hun begynner å trasse, kanskje gutten din blir fort fornærmet og går rett på trassen uansett kan det være lurt å ta opp sånne ting med hs eller lege.. De vet jo mye bedre enn oss her inne hva som er normalt eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå