fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Jeg var hos jordmor i går og da hadde jeg visstnok høyt blodtrykk. Fikk time igjen allerede i morgen for å dobbeltsjekke en gang til, men hadde ikke noe proteiner i urinen eller noe. Fikk imildertid beskjed om å være obs på endringer i formen, om jeg skulle plutselig føle meg dårlig etc. så skulle jeg ringe fødeavdelingen... Og nå synes jeg liksom jeg har følt meg litt utenfor i hele dag, ingen av de sympromene jeg har lest om ved svangerskapsforgiftning, men bare rett og slett slapp og i dårlig form. Men; jeg har termin i dag, så det jeg lurer på nå da, er om jeg egentlig bare lurer meg selv til å tro at jeg er dårlig for å ha en unnskyldning for å dra på sykehuset..Hva ville dere gjort, se an til kontrollen i morgen eller ringe?? Blir litt usikker på meg selv her..
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 I forgaars hadde jeg hoeyt blodtrykk for foerste gang (140/98) samt litt proteiner i urinen, da jeg var paa jordmorkontroll. Vi ble sendt rett opp paa sykehuset, og de sjekket meg og babyen grundig. Kom frem til at jeg var i grenseland for svangerskapsforgiftning, men sendte meg hjem med de samme instruksjonene som deg...samt avtale om ny sjekk i morgen. I gaar var jeg ikke i form--laa i senga hele dagen, og begynte ut paa dagen aa foele meg litt smaasvimmel. Hjalp heller ikke at lillegutt var roligere enn vanlig. Saa da klokken ble 9 paa kvelden, og han ennaa ikke hadde vist tegn paa saa mye liv, ringte vi likegodt til foeden og de ba oss komme opp med en gang. Der fikk jeg ny CTG og ultralyd, de maalte blodtrykket igjen og ny urinproeve. Alt var helt fint, men fikk bekreftet at lillegutt var roligere enn han hadde vaert dagen foer og at vi hadde gjort det rette i aa komme opp. De sa flere ganger at det er bedre aa komme en gang for mye enn en gang for lite. Jeg har termin paa soendag, og lurte ogsaa paa om trettheten rett og slett var svangerskapsrelatert. Mest sannsynlig var det det, for blodtrykket hadde ikke steget. Mulig jeg ogsaa brygger paa aa bli syk--et virus eller noe slikt. Men svangerskapsforgiftning var det heldigvis ikke. Hvis jeg var deg ville jeg ha ringt til foeden og spurt. Vet jo ikke hvor hoeyt blodtrykk du hadde eller om du foeler liv. Hovedgrunnen til at vi dro opp var faktisk fordi jeg ikke hadde "hoert fra" lillegutt paa en lang stund, og at jeg var redd for at det var svangerskapsforgiftningsrelatert. Ta en telefon og forklar situasjonen, du....jeg synes ikke det er en unnskyldning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå