Gå til innhold

Det er helt sykt at barnevernet tar affere

Anbefalte innlegg

Skrevet

kun ved en henvendelse her inne. Ei skrev noe som ikke var sant, noe var sant, men grunnen til at bv tok affere var tull og tøys. Og det viste den personen som tok kontakt. Helt sykt at dem skal undersøke noe som en som ikke kjenner personen sier. Da kan jo alle juge og en hver for og svarte hvilken som helst person. Jaja, sikkert og vist at verden har blitt til porselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg nok ikke enig. Det viser seg dessverre at noen ganger burde barnevernet vært på banen langt tidligere. Men det er klart... Sikkert lite hyggelig å få besøk av dem, når man har sitt på det tørre.

Skrevet

enig me HI... barnevernet kom hjem til min mor da jeg gikk på ungdomsskolen. hun hasdde vært kronisk syk lenge,og hadde en sønn som gikk i 2 klasse på barneskolen. de tok han fra henne og gidde han til faren som plutselig etter å ha gitt faen i sønnen sin i mage å og banket min mor forran barna skulle bry seg! der er han den dag i dag. dette pågikk lenge, kun besøk med oppsyn og videre. er det slik at når man er syk så er man ikke komponent til å ta seg av ungen sin??? litt hjelp er flott, men dette var horribelt! barnevernet har i ettertid innrømmet at de handlet feil, og saksbehandlerer fikk sparken!!!!!

Skrevet

De har jo plikt på seg til og ta affere etter en henvendelse, men basert på en henvendelse av en som ikke kjenner vedkomne mer enn på nettet her jo helt utrolig. Ikke har den som tok kontakt sett personen, sett barna. Så jeg er rett og slett målløs.

Skrevet

med mindre man styrer ungen via PC'n... :-)

Skrevet

Tror det er lurt på passe litt på hva vi skriver her inne. For selv om en sign. med anonym, kan moderator se hvem som har skrevet det. Å når vi registrerte oss her første gangen måtte vi jo skrive navn og alt... OBS OBS OBS

Skrevet

hva dreier dette seg om da?? må dere fortelle. link??

Skrevet

Er det snakk om noe som er skrevet her inne som er brukt til grunnlag for en BV undersøkelse i noens hjem?

I så fall er vel det litt bak mål av BV. Trodde det måtte ligge noe mere reelt til grunn for en undersøkelse hjemme hos noen.

Her inne kan jo ting være skrevet ut i fra fri fantasi. Det burde vært bevist mange ganger at det finnes en del skrudde mennesker rundt om.

Skrevet

Kanskje en lærepenge for vedkommende om å ikke sitte å lyve på nettet?

Aner ikke hva det dreier seg om, men løgn er en uting enten det blir gjort IRL eller her inne.

Skrevet

Jeg aner ikke hva/hvem du prater om, men dersom noen skriver hårreisende ting om sin behandling av ungene her, og jeg er i stand til å identifisere vedkommende, har jeg ingen som helst motforestillinger mot å sende det videre til barnevernet. Om du med "tar affære" mener undersøker hvorvidt ting stemmer, så kan jeg ikke begripe hva som skulle være problematisk med det.

Forøvrig er det såpass sykt å dikte opp barnemishandling på nett at det uansett kvalifiserer til et visst hjelpebehov, imho.

Skrevet

Og når skal folk slutte å tro at de er så forbasket ANONYM på nettet?

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig, har jeg mine tvil om at bv. griper inn utelukkende pga. et innlegg her. På samme måte som at jeg tviler på at bv. tar fra mor barna pga ordblindhet. Men det er klart... feil kan skje.

Skrevet

Syns også det høres merkelig ut at bv skulle gått videre med en bekymringsmelding basert på innlegg her inne, dersom det ikke foreligger andre meldinger angående familien. Men dersom det er tilfelle har jo ikke vedkommede andre enn seg selv å takke for bv's eventuelle besøk, og dersom det ikke er hold i påstandene og innleggene var basert på løgn har jo personen ingenting å frykte uansett.

Skrevet

Spørs jo veldig hva dette gikk ut på.

Skrevet

og gidde???? de gidde ungen??? halloooooooo?

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva dette dreier seg om, men jeg vet at bv tar henvendelser herfra seriøst og følger det opp... For jeg fikk selv besøk av barnevernsvakta halv elleve på kvelden etter en bekymringsmld fra DiB...

Men det var ikke noe fare da, så de dro igjen med en gang :-)

Skrevet

Hva!!?

Har du lyst til å fortelle hva som skjedde? Hva fikk denne personen til å reagere, hvordan visste h*n hvem du er og sa barnevernet at det var noen herfra som hadde kontaktet de?

Høres jo villt ut..

Skrevet

Man må desverre passe på at man gir uttrykk for å være sliten i perioder ungene ikke sover også.

For ikke alle er venner som spør om å hjelpe, men ringer bv i stedet fordi de er bekymret for deg at du ikke får nok søvn.

Så bv er fint å ha, men mener folk bør være sikre i sin sak før de ringer i hytt og gevær, da bruker bv masser av ressurser på de sakene, og får mindre tid til de sakene der barn virkelig trenger at de griper inn.

Skrevet

Henne reagerte jeg også på,og håper virkelig noen ringte BV ang. hennes situasjon. Dama OG barna trenger hjelp.

Skrevet

noen som kan fortelle hva det handler om?? link??

Skrevet

What?!! Hva er dette? Noen med link?

Skrevet

Nei det var ikke det, var en helt annen.

HI

Skrevet

jeg synes barnevernet omtrent kunne hatt disse sidene her selv jeg, uten at noen kunne vært anonyme. å det er ikke annet enn rett ovenfor barnet at bv hadde kunnet gripe inn pga av innlegg her.. Er man sliten, lei sinna osv å skriver ett innlegg, skjønner jo folk og bv at det er noe som skjer alle. men enkelte skriver jo at de har slått arna, lagt hånden på komfyren for vise at det er varmt osv.. noen skriver de vil ta livet sitt. sånne ting burde man få lov til å raportere sånn at bv kan se på saken. Du kan jo ikke være helt frisk vis du har barn , å sitter her på dib å finner på noe du har gjort mot barna dine heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...